سرانجام پس از ماه ها اظهارنظرهای جسته و گریخته درباره نقش موثر محمود واعظی در دولت و عزل و نصب های کابینه ،او به این اظهارات واکنش نشان داد و این صحبت ها را «بی پایه و اساس» و «خبرسازی» توصیف کرد.
کد خبر: ۹۰۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲ 20 September 2020

سرانجام پس از ماه ها اظهارنظرهای جسته و گریخته درباره نقش موثر محمود واعظی در دولت و عزل و نصب های کابینه ،او به این اظهارات واکنش نشان داد و این صحبت ها را «بی پایه و اساس» و «خبرسازی» توصیف کرد.

البته این که چه کسی بر رئیس دولت بیش از سایرین نفوذ و تاثیر دارد، مسئله این دولت نیست و همیشه این بحث مطرح بوده است که یک نفر در مجموعه هیئت دولت بیشترین تاثیر را روی نظرات رئیس جمهور دارد و در تصمیم گیری‌های مهم و عزل و نصب ها مستقیما ورود می‌کند.

در این سال‌ها و در دولت دوازدهم نیز بارها گمانه زنی های رسانه ای در خصوص نقش «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور، در تصمیم گیری‌ها در برخی از امور مطرح شده که این گمانه زنی ها، پس از عزل رضا رحمانی، وزیر وقت صمت، قوت گرفت. رضا رحمانی پس از برکناری خود در نامه به رئیس‌جمهور از رد پای شخص دیگری در این برکناری سخن گفت، هرچند که رحمانی راهی خلاف عزم دولت در پیش گرفته بود اما او واعظی را متهم به نفوذ بر رئیس‌جمهور، می دانست.

البته که دفتر رئیس جمهور نامه رحمانی را بی پاسخ نگذاشت و در نامه ای با بیان این که کسی از رحمانی نخواست استعفا کند، منتشر کرد: «بر خلاف آن چه ادعا شده، از ایشان خواسته نشده استعفا کنند، بلکه تصمیم رئیس‌جمهور برای جایگزینی به ایشان اطلاع‌رسانی و از وی درباره نحوه اعلام این خبر استمزاج شد که در خواست ملاقات حضوری داشتند و درنهایت نامه مذکور را منتشر کردند.» برخی نیز موضع گیری های واعظی را دخالت در امور جاری وزارتخانه ها می دانند و حضور نداشتن شهردار تهران در جلسات دولت را به شخص او نسبت می دهند.

با این حال به گزارش برنا، «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهور، در واکنش به چنین اظهارنظرهایی گفت: همیشه در دولت سعی کردم نقشی را ایفا کنم که منجر به ایجاد تفاهم شود و مشکلات را حل کنم. این صحبت ها پایه و اساس ندارد و خبرسازی است. وی ادامه داد: «زمانی که رئیس جمهور یک وزیر را معرفی می کند دفتر ایشان که ریاست آن با من است، مقدمات آن را براساس نظرات رئیس جمهور فراهم می‌کند. همه عزل و نصب ها از کانال رئیس جمهور صورت می گیرد.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار