مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در خصوص چگونگی توزیع واکسن آنفولانزا در استان البرز، اظهار داشت: وظیفه تامین و توزیع واکسن آنفولانزا بر عهده سازمان غذا رو دارو گذاشته شده است؛ سال گذشته میزان خرید واکسن آنفولانزا یک میلیون و 800 هزار دز بوده که امسال این میزان به  16 میلیون دز واکسن رسیده است.
کد خبر: ۹۰۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 22 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» امیر بقایی با بیان اینکه "برای خرید این میزان واکسن تأمین ارز صورت گرفته و مقداری از آن نیز به کشور وارد شده است" گفت: این واکسن در  در سه فاز توزیع و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با عنوان اینکه "در فاز نخست دو نیم میلیون دز واکسن آنفولانزا توزیع می‌شود" بیان‌کرد: بالغ بر 10 برابر میزانی که سال گذشته در اختیار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت قرار گرفته بود امسال واکسن برای توزیع بین اعضای کادر درمان، زندانیان و بیماران پر خطر به این معاونت تخصیص داده شده است و به صورت رایگان توزیع می‌شود.

بقایی با اشاره به اینکه "فاز دوم برای توزیع بین سالمندان و کودک زیر شش سال است که با ارز مرجع انجام شده و با مبلغی بالغ بر 42 هزار تومان عرضه می شود" تصریح کرد: افراد پس از اطلاع رسمی با مراجعه به داروخانه‌ها و با ارائه کارت ملی هر فرد می‌توانند برای 3 نفر واکسن تهیه کنند.

وی با عنوان اینکه "توصیه می‌شود افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند این واکسن را تزریق کنند" خاطرنشان کرد: در حال حاضر هنوز توزیع واکسن آغاز نشده و پیش بینی می‌شود تا نیمه اول مهرماه توزیع این واکسن‌ها شروع و شیوه نامه توزیع آن نیز ابلاغ  شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار