کد خبر: ۹۰۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۰ 23 September 2020

فرمانده سابق انتظامی خوزستان گفت: یکهزار و ۲۵۰ نفر از اعضای گروه‌ها و افراد تجزیه طلب در خوزستان، در طول سه سال گذشته با همکاری جامعه اطلاعاتی دستگیر شدند که از این تعداد ۳۶ نفر به صورت باند و بقیه به صورت انفرادی بوده است.

سردار حیدر عباس زاده در آیین تکریم و معارفه فرمانده قدیم و جدیدانتظامی خوزستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: یکی از موضوعات مهم از نظر انتظامی، امنیتی و اجتماعی در خوزستان بالا بودن پایه جرایم بود اما با همکاری اعضای شورای تامین، دستگاه قضا و سایر دستگاه‌های پشتیبان در جرایمی مانند جرایم خشن و سخت شاهد کاهش میزان ارتکاب بودیم.

جمع آوری بیش از ۱۵ هزار قبضه سلاح غیرمجاز
وی ادامه داد: از سه سال پیش و از زمان انتخابم به عنوان فرمانده انتظامی خوزستان طرح جمع‌آوری سلاح اجرا شد و در طول این مدت بالغ بر ۱۵ هزار و ۲۰۰ قبضه سلاح در قالب یکصد طرح جمع‌آوری شد.
فرمانده سابق انتظامی خوزستان گفت: این بدان معنا نیست که جمع آوری این تعداد سلاح با تفتیش همین تعداد فرد صورت گرفته باشد بلکه در این طرح‌ها به دنبال فروشندگان سلاح رفتیم.
وی با بیان اینکه با همکاری اداره اطلاعات نیروی انتظامی و سایر روش‌های اطلاعاتی مخفیگاه این افراد را شناسایی می کردیم، ادامه داد:در طول سه سال گذشته حدود ۲هزار مورد شکایت برای تیراندازی‌ غیرمجاز ثبت شد که نسبت به سال های پیش آمار کاهش داشته است.
سردار عباس زاده با بیان اینکه در این مدت ۸۴ درصد عاملان تیراندازی‌های صورت گرفته در خوزستان شناسایی شده‌اند گفت: از دیگر اقدامات قابل توجه فرماندهی انتظامی خوزستان می‌توان به یکسان سازی بانک اطلاعاتی اراذل و اوباش در این استان اشاره کرد.

 

ارتکاب جرایم خشن در خوزستان ۲۵ درصد کاهش یافته است

سردار عباس زاده گفت: میزان ارتکاب جرایم خشن در خوزستان در طول سه سال گذشته حدود ۲۵ درصد کاهش یافته‌است.

وی با اشاره به افزایش ۹۲درصدی کشف سرقت‌ها در خوزستان افزود: با تلاش کارکنان انتظامی خوزستان در طول سه سال گذشته ۸۲ درصد سارقان سرقت‌ها شناسایی شده‌اند.
سردار عباس زاده با بیان اینکه آمار شناسایی سارقان در خوزستان در مقایسه با ۲ دهه گذشته ۱۴ درصد رشد داشته ادامه داد: اقدام مهم دیگر در بحث جرایم خشن در خوزستان، کشف سلاح و مهمات بود که برای دستیابی به این امر تلاش بسیاری صورت گرفت.
سردار عباس زاده درخصوص تامین امنیت زندان‌های شیبان و سپیدار خوزستان گفت: اگرچه زندان های سپیدار و شیبان جزو زندان‌های سخت کشور هستند اما در این ۲ زندان با همکاری سپاه پاسداران، بسیج و دستگاه قضایی مدیریت خوبی در خصوص کنترل زندانیان صورت گرفت.
وی ادامه داد: تامین امنیت زایران اربعین حسینی، تامین امنیت آیین چهارشنبه آخر سال و تامین امنیت انتخابات مختلف به نحو درست از دیگر اقدامات این فرماندهی در این مدت بود؛ ضمن اینکه انتخابات اصلی و میان دوره مجلس یازدهم نیز با برنامه‌ریزی صحیح و بدون هیچ مشکلی در خوزستان برگزار شد.

در این آیین سرتیپ دوم پاسدار سیدمحمد اکبری صالحی که پیش از این سمت جانشینی فرماندهی انتظامی خوزستان را به عهده داشت در سمت فرماندهی انتظامی این استان معرفی، و از سردار حیدر عباس زاده فرمانده پیشین انتظامی خوزستان تجلیل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار