کد خبر: ۹۰۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ 23 September 2020

 

 

نماینده تالش در مجلس: خسارت 200 میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های تالش؛ تجهیزات راهداری گیلان فرسوده است

گروه استان‌ها- نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با بیان اینکه سیل در تالش حدوداً ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های منطقه وارد کرد گفت: تجهیزات راهداری گیلان فرسوده است.

حسن محمدیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از قطع راه‌های روستایی، عشایری و شهری و خسارت حدوداً 200 میلیارد تومانی سیل در تالش خبر داد و اظهار داشت: امروز در جلسه علنی مجلس موارد مهمی را در مورد سیل تالش مطرح کرده و خواستار این شدم که وزیر راه و شهرسازی حتماً از منطقه بازدید میدانی داشته باشد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس جلوگیری از تکرار حوادث مشابهی نظیر سیل روزهای گذشته شهرستان تالش را از مسئولان وزارتخانه‌های ذیربط خواستار شد و عنوان کرد: ماشین‌آلات راهداری استان گیلان مستهلک و فرسوده شده‌اند و باید برای حل این مشکل حتماً اقدامی جدی اتخاذ شود.

محمدیاری شرایط آب و هوایی گیلان و اینکه هر از گاهی حوادث غیرمترقبه زیادی را در این استان نظیر بارش سنگین برف و باران و یا جاری شدن سیلاب شاهد هستیم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: به روزرسانی تجهیزات راهداری و ترمیم آن از جمله مواردی است که با جدیت پیگیر عملی شدن آن هستیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه موضوع کمبود تجهیزات راهداری در استان گیلان را حتماً با وزیر راه و شهرسازی مطرح می‌کند اظهار داشت: در حال حاضر به علت سیلاب، راه‌های روستایی منطقه تالش از بین رفته است و انتظار داریم برای کمک به مردم این مناطق اقدامات عاجلی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه به علت حجم خسارت‌های وارده لازم است وزیر راه و شهرسازی و یا وزیر نیرو به شکل میدانی در منطقه حاضر شده و برای رفع سریع مشکلات در تالش تصمیمات لازم را اتخاذ کنند افزود: هرساله شاهد تکرار چنین حوادثی در گیلان و جاری شدن سیلاب هستیم و مسئولان باید جلوی تکرار آن را بگیرند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس بازگشایی راه‌های روستایی برای تردد مردم را در مناطق سیل‌زده تالش خواستار شد و در همین زمینه ابراز داشت: علاوه بر جاده‌های دسترسی، بسیاری از زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی مردم در تالش آسیب دیده و انتظار داریم این مشکلات هر چه سریع‌تر رفع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار