کد خبر: ۹۰۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۵ 25 September 2020

 

مطالعات دنباله دار نشان می دهد کودکان زیر پنج سال به اندازه بزرگسالان می توانند ویروس کرونا را به دیگران انتقال بدهند و فرضیه عدم انتقال ویروس از این کودکان به دلیل سن کم شان به هیچ عنوان صحیح نیست.

کودکان به همان سادگی که بزرگسالان ویروس کرونا را به دیگران انتقال می دهند موجب انتقال ویروس می شوند و شاید اصلا نسبت به آنها ناقلان خطرناک تری باشند.

این تحقیقات حاکی از آن است که کودکان اگر به کرونا مبتلا شوند طیف بسیار خفیفی از بیماری را تجربه می کنند اما قسمت مهم تر این تحقیق حاکی از آن است که بینی کودکان به نسبت به یک بزرگسال ۱۰۰ برابر بیشتر قابلیت حمل ویروس کرونا را دارد.

این تیم تحقیقاتی که پژوهش های خود را در بیمارستان کودکان شیکاگو انجام دادند بر این باورند که توانایی کودکان خردسال برای انتقال ویروس به دیگران هنوز تا حدودی ناشناخته است چرا که در چند ماه اخیر مدارس و مهدهای کودک بسته بوده اند و نمیتوان در اینباره نظر دقیقی داشت.

برای این مطالعه که نتایج آن در مجله JAMA Pediatrics منتشر شده سواب های نازوفارنکس کودکان جمع آوری شد. این سواب ها مربوط به ۱۴۵ فرد بود که کرونایی خفیف را پشت سر گذاشته بودند. این افراد در سه رده سنی زیر ۵ سال و بین ۵ تا ۱۷ سال بودند. دسته دیگری از سواب ها مربوط به بزرگسالان ۱۷ تا ۶۵ سال بود.

کودکان مهد کودک و سن کمتر از پنج، بار ویروسی بین ۱۰ تا ۱۰۰ برابر بیشتر در دستگاه تنفسی فوقانی خود داشتند.

دکتر تیلور هالد سارژنت از بیمارستان کودکان شیکاگو گفت: ما دریافتیم که کودکان زیر ۵ سال مبتلا به کرونا بیشتر از کودکان بزرگتر و بزرگسالان دارای ویروس بیشتر هستند و احتمالاً انتقال ویروس از آنها بیشتر است. این نتایج پیام واضحی را برای ما در رابطه با بازگشایی مدارس دارند. کودکان ناقلان خطرناک تری نسبت به بزرگسالان هستند.

محققان می گویند که این یافته ها نشان می دهد که کودکان به طور بالقوه می توانند عامل ویروس در جمعیت عمومی باشند.

هالد سارژنت گفت: مطالعه ما به اثبات نرسیده است که کودکان خردسال کووید۱۹ را به اندازه بزرگسالان پخش می کنند یا خیر اما این فرضیه امکانپذیر و محتمل است. ما باید در تلاش برای کاهش انتقال ، این مسئله را در نظر بگیریم. 

اکنون محققان ابراز نگرانی می کنند که با توجه به فرضیه خطرناک تر بودن کودکان در زمینه انتقال ، بازگشایی مدارس و مهدهای کودک به همه گیری بیشتر ویروس کمک بیشتری کند.

کارشناسان بهداشت عمومی گفته اند که مدارس همچنان به صورت آنلاین باشند.

برخی از کشورها از جمله کره جنوبی پس از بازگشایی مجدد به دلیل عود مجدد شیوع کرونا مجبور شده اند مدارس را تعطیل کنند.

البته این تحقیقات به این مسئله بسیار مهم می پرسند که با توجه به قدرت بیشتر کودکان در انتقال ویروس کرونا هدف قرار دادن آنها در پروژه عظیم ساخت واکسن کرونا بسیار اهمیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار