کد خبر: ۹۰۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 25 September 2020

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به ۹ شهرستان قرمز کرونایی در استان، گفت: میزان انتقال بین فردی کرونا با به حد بسیار بالاتری نسبت به گذشته رسید و قدرت آلوده سازی آن افزایش یافت.

 فرهاد ابول نژادیان عصر امروز در خصوص وضعیت کرونایی استان خوزستان، اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی شیوع کرونا و طبق آخرین بررسی وضعیت شیوع این ویروس در خوزستان شهرستان‌های اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر و ایذه در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های مسجدسلیمان، رامهرمز، دزفول، شادگان و لالی نیز در وضعیت نارنجی با تعریف پرخطر قرار گرفته‌اند، افزود: سایر شهرستان‌های استان نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: با توجه به روند افزایشی و نگران‌کننده شیوع کرونا، در استان خوزستان وضعیت هشدار صریح اعلام می‌شود چرا که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حد پایینی رسیده و انگار ترس مردم از کرونا ریخته است.

ابول نژادیان تصریح کرد: این در حالی است که میزان انتقال بین فردی کرونا با توجه به جهش‌های ژنتیکی به حد بسیار بالاتری نسبت به گذشته رسید و قدرت آلوده سازی آن به ویژه میان اعضای یک خانواده افزایش یافته است.

وی در پایان گفت: از مردم درخواست می‌شود که همانند روزهای نخست به رعایت موارد بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک توجه داشته باشند، در هیچ تجمعی شرکت نکنند و به خصوص سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار