گرچه ترامپ حاضر نشده است تا نسبت به انتقال آرام و مسالمت آمیز قدرت تعهد بدهد ولی به نظر می‌رسد تیم وی با دقت در حال برنامه ریزی برای انتقال قدرت است.
کد خبر: ۹۰۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴ 25 September 2020

براساس گزارش پولتیکو، یکی از سازمان یافته ترین بخش های عملیاتی کاخ سفید در این روزها، ساختمان دفتر اجرایی (بال غربی کاخ سفید) است که در حال برنامه ریزی برای انتقال قدرت احتمالی است.

در حالی که ترامپ بارها به رای گیری پستی و جو بایدنِ خواب آلود حمله کرده و حاضر نشده است تا درباره انتقال آرام قدرت تعهد بدهد ولی کریس لیدل دستیار ارشد وی هفته ها در این دفتر وقت گذاشته است تا نقشه و برنامه انتقال احتمالی قدرت به جو بایدن را طراحی کند.

منابع آگاه و نزدیک به این موضوع می گویند، لیدل همکاری نزدیکی با یک مقام رسمی دولتی داشته است که هماهنگ کننده فدرال انتقال قدرت بوده است. وزارت دادگستری آمریکا نیز پیش از این موافقت کرده است تا مراحل اولیه امنیتی انتقال قدرت به جو بایدن در صورت پیروزی در انتخابات، آغاز شود.

دیوید مارچیک مدیر مرکز انتقال قدرت ریاست جمهوری در Partnership for Public Service در این باره گفت: آنها بر روی اجرای قانون خیلی زیاد تمرکز کرده اند و کار خودشان را بسیار خوب انجام داده اند.

یک مقام سابق تیم انتقال قدرت باراک اوباما نیز در این باره گفت: بعید می دانم که شخص ترامپ به طور کلی از این اقدامات بی اطلاع باشد.

یک مقام کاخ سفید نیز فاش کرده است که رئیس جمهور آمریکا از فعالیت های لیدل برای انتقال قدرت آگاهی داشته است.

جاد دیر معاون سخنگوی کاخ سفید گفت: دولت ترامپ همه موارد مورد نیاز در چارچوب قانون برای هرگونه انتقال قدرت را انجام داده و انجام خواهد داد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار