گزارش تابناک خوزستان از اتفاقات شاخدار در مجموعه شهری اهواز!؛
اگرچه مسئولین شهری عادت به گفتن حرف های خوب و پرکردن کلیپ های پرطمطراق و راه انداختن جریان های رسانه های خریدنی دارند؛ اما اکنون وقت آن رسیده که با سیلی واقعیت از خواب برجهند.
کد خبر: ۹۰۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۲ 26 September 2020

 

 

به گزارش تابناک خوزستان، پنجمین دوره شورای شهر اهواز در حال سپری کردن ماه های پایانی است تا در 1400 همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، اعضای شورای شهر دوره ششم بر مسند وکالت مردم در پارلمان شهری تکیه زنند.

شورای شهر از بدو تولد در کشور با نارسایی روبرو بوده و در این دوره ها کار بسیاری از اعضای شورا نیز به دستگاه قضا و انحلال کشیده است. قومیت گرایی و تقسیم غنایم شهری براساس قومیت و متاسفانه فساد و نبود نظارت کافی از آسیب های جدی است که مساله شوراها در کل کشور با آن گرفتار هستند؛ به طوری که استانی نیست که بخشی از اعضای شورای آن از سوی قوه قضاییه بازخواست نشود؛ در همین اهواز هم شورای شهر بارها در سراشیبی انحلال قرار گرفته و حتا سابقه ی انحلال را نیز در کارنامه خود دارد.

در اواخر دوره شورای شهر چهارم کلانشهر اهواز بیش از 100 عضو مجموعه شهرداری از سوی دادگستری مورد بازخواست قرار گرفت و برای برخی پرونده صادر شد. شورا وشهرداری اهواز پنجم در این سال پایانی با مسایل عجیب و غریبی درگیر است.

به گزارش تابناک خوزستان، برخی شنیده ها حاکی است در اقدامی عجیب و بی سابقه رضا نجفیان عضو شورای شهر مسجد سلیمان به سمت معاون خدمات شهرداری منطقه ۷ اهواز منصوب و معارفه شد!

این انتصاب و حکم صادره از چند جهت قابل ملاحظه و نیازمند ورود وزارت کشور و سازمان بازرسی می باشد:

۱- عضو شورای شهر مسجد سلیمان با وجود تکالیف سنگین قانونی و مشکلات و چالش فراوان عمرانی در آن شهر و ضرورت نظارت مستمر چگونه می تواند بطور همزمان در دو حوزه متفاوت آنهم با فاصله حدود ۱۳۰ کیلومتر حضور داشته باشد ؟ عقل و شرع ایجاب می کند حداقل یکی از دو وظیفه به دیگری واگذار شود

۲- آیا قانون تشکیلات و مقررات شهرداری و شوراهای اسلامی مصوب مجلس شورای اسلامی چنین حقی را به شهرداران جهت انجام این گونه انتصابات را می دهد؟

۳- با وجود تعداد بی شماری از کارشناس دانش آموخته در بدنه و بخش های مختلف شهرداری اهواز چه ضرورتی ایجاب کرده است تا یک فرد از شهرستانی دیگر به اهواز ترانزیت و هم زمان باید دو وظیفه با تفاوت ماهوی را انجام دهد؟

چرا اعضای شورای شهر اهواز هیچ گونه نظارتی موثر بر روند اقدامات متضاد با مُطالبات شهروندان در بدنه شهرداری نداشته و تاکنون حداقل سئوال و تذکری در صحن علنی پارلمان شهری به شهردار نداده و نمی دهند ؟

وضع ناهنجار خدمات رسانی در مناطق هفت و هشت نشان می دهد که تقسیم امور بر اساس روند درست صورت نگرفته است که یک نمونه آن را در وضعیت کوی مهدیس و نمونه دیگر آن را در انتصاب عضو شورای شهر مسجدسلیمان به عنوان معاون خدمات منطقه هفت می‌بینید.

خروجی تفکر تقسیم مسئولیت اگر بر اساس شایسته سالاری نباشد مشکلات شهری حل نمی شود بلکه روز به روز برآن افزوده می شود.

اتفاقات عجیب و غریب شهرداری به این محدود نیست و شنیده شده یکی از مسئولین ارشد شهرداری با وجود حجم بالای وظایف در دانشگاه اصفهان در حال تحصیل در دوره دکتری است و یا این که دو عضو شورای شهر در اهواز سکونت ندارند.

مسئولان پارلمان شهری لازم است ضمن شفاف سازی، توضیح دهند چگونه ممکن است این اتفاقات در این مجموعه در این سال ها رُخ داده و نظارتی نشده است؟

اگرچه مسئولین شهری عادت به گفتن حرف های خوب و پرکردن کلیپ های پرطمطراق و راه انداختن جریان های رسانه های خریدنی دارند؛ اما اکنون وقت آن رسیده که با سیلی واقعیت از خواب برجهند و با افشاکردن پشت پرده جریان های مُولد و مُقوم رفتارهای غیرقانونی در شهردای اهواز به این تناقضات پاسخ دهند.

 

___________________________________________________________________________________

*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان    *سردبیر: سمیه همت پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار