کد خبر: ۹۰۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۴ 26 September 2020

 

 

رتبه 2 کنکور سراسری زبان خارجه با بیان اینکه در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده است گفت: مبنای درس خواندم و اولویت من کتب درسی بود، تنها برای اینکه سطح خود را با بقیه هم کلاسی های خود بسنجم در آزمون های آزمایشی شرکت می‌کردم .

رتبه ۲ کنکور: در هیچ کلاسی شرکت نکردم

مهسا سادات موسوی ساکن روستای جورد بخش رودهن است که توانست رتبه ۲ کنکور زبان خارجه را بدست بیاورد، این دانش آموز در رشته ریاضی فیزیک دوره ی دوم متوسطه مدرسه فرزانگان رودهن تحصیل کرده است.

در ادامه مشروح گفت‌وگو خبرگزاری فارس با رتبه 2 کنکور سراسری سال 99 را می‌خوانیم.

انتظار آوردن رتبه تک رقمی را داشتی؟
خیر ، هیچ وقت فکر نمی‌کردم، زمانی در کنکور بتوانم رتبه تک رقمی بیاورم، زمانی هم که کنکور دادم بعد از آن احساس می‌کردم که خوب توانسته‌ام به سوالات پاسخ دهم و به خانواده گفتم که احتمال دارد رتبه دو رقمی بیاورم، شبی که اعلام نتایج شد من تا ساعت ۱۲ شب سایت راچک کردم ولی رتبه‌ها اعلام نشده بود، ساعت ۴ صبح با زنگ یکی از دوستانم از خواب بیدار و متوجه شدم که رتبه دوم کنکور زبان خارجه را بدست آورده‌ام.

از چه زمانی تصمیم به شرکت در کنکور زبان گرفتی؟
حدوداً دو سال می‌شود که تصمیم خود را برای اینکه در چه رشته‌ای کنکور بدهم گرفته بودم و برای این تصمیم تلاش کردم ولی هیچ وقت به خودم نگفتم که باید رتبه تک رقمی بیاورم فقط دوست داشتم در راهی که تصمیم گرفته‌ام موفق شوم، مدرسه و خانواده را از این تصمیم آگاه کردم و آن‌ها هم وقتی ذوق، استعداد و تلاش من را دیدند همراه من در این راه شدند ، در سال یازدهم تمام وقت خودم را برای زبان گذاشته بودم و اهمیت این سال در بدست آوردن این رتبه بسیار بالا بود. 

در طی روز چه مقدار از زمان خود را صرف درس خواندن می کردی؟
زمانی که برای درس خواندن می گذاشتم متغیر بود ، زمان‌هایی که به مدرسه می رفتم حدود ۴ الی ۵ ساعت و زمان‌هایی که تعطیل بودم از ۹ صبح تا ۸ شب به طور خیلی دقیق درس می خواندم .

اولویت شما در درس خواندن مدرسه بود یا کلاس های کنکور؟
مبنای درس خواندم و اولویت من کتب درسی بود، من در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم و فقط برای اینکه سطح خود را با بقیه هم کلاسی‌های خود بسنجم در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کردم .

رمز موفقیت خود را در کنکور زبان کتب درسی می‌دانید یا کمک آموزشی؟
من به عنوان پایه دانش ابتدا کتاب‌های درسی را یاد می‌گرفتم و بعد برای اینکه بتوانم نکات بیشتری را یاد بگیرم به کتاب‌های کمک آموزشی مراجعه می‌کردم ، کتاب‌های کمک آموزشی را در موفقیت خود بسیار موثر می‌دانم .
تصمیم دارید در کدام دانشگاه و چه رشته‌ای تحصیل کنید؟برای انتخاب رشته هنوز تصمیم قطعی نگرفتم و تمایل دارم با اساتید این رشته مشورت کنم تا بتوانم بهترین انتخاب را داشته باشم ، برای انتخاب دانشگاه هم تصمیم دارم به دانشگاهی بروم که تا مقطع دکترا را داشته باشد تا من بتوانم تمام مقطع تحصیلی را در همان دانشگاه طی کنم.

مجازی بودن کلاس‌ها تاثیری در درس خواندن و هدف شما داشت یا خیر؟
مجازی شدن کلاس‌ها در ابتدا بسیار سخت بود ولی بعد من به عنوان یک فرصت به این موضوع نگاه کردم، زیرا زمانی که باید در مدرسه سپری می شد را در خانه بودم و می توانستم برای یاد گیری بیشتر وقت بگذارم، مدرسه هم تمام تلاش خود را برای آموزش درست و همراه بودن با ما دانش آموزان داشت، برای من این گونه تدریس هم تاثیر مثبت و هم تاثیر منفی داشت مثبت به لحاظ زمان بیشتر و منفی به دلیل استرس‌های بسیار زیاد.

صحبت پایانی شما با کسانی که در سال تحصیلی جاری می‌خواهند کنکور بدهند چیست؟
باید هدف خودشان را مشخص کنند و با تمرکز و اعتماد به نفس برای رسیدن به خواسته‌هایشان تلاش کنند و هدف اصلی یادگیری را کتاب و مدرسه بگذارند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار