کد خبر: ۹۰۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۶ 26 September 2020

 

معاون رئیس ‌دادگستری تهران در امور فضای مجازی گفت: با تخلف ورزشکاران و هنرمندان در فضای مجازی برخورد می‌شود و در قانون مجازات‌هایی در این خصوص پیش‌بینی شده است.


جواد جاویدنیا در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: قانون درخصوص تخلف در فضای مجازی برای همه افراد جامعه مساوی است و هر فردی در صفحات شخصی خود، مطلبی خلاف واقع منتشر کند، تحت تعقیب قرار می‌گیرد.
جاویدنیا ادامه داد: رصد‌های مختلفی در صفحات مجازی افراد وجود دارد و نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و دستگاه‌های امنیتی بر فعالیت‌ها در این فضا نظارت دارند.
وی اظهار داشت: در برخی موارد منتشر شده در فضای مجازی می‌بینیم که اخبار و اطلاعات جعلی و دروغین که شامل نشر اکاذیب است منتشر شده که در چنین شرایطی برخی افراد خودشان تولیدکننده این اخبار نیستند و ممکن است برای آنها ارسال شده باشد که در نشر چنین مطالبی باید دقت کنند.
معاون رئیس ‌دادگستری تهران در امور فضای مجازی گفت: در حال حاضر حساب‌ها (اکانت‌هایی) در خارج از کشور به عنوان ایرانی، پیام‌هایی را برای افراد مختلف از جمله هنرمندان و ورزشکاران ارسال می‌کنند تا آنها تصور کنند مطلب ارسالی صحت دارد و آن را منتشر کنند در حالی که اخبار جعلی و ساختگی است.
جاویدنیا افزود: نشراکاذیب، توهین، افتراء، برهم زدن امنیت روانی جامعه و برهم زدن امنیت ملی کشور از جمله جرایمی است که گاهی در صفحات شخصی افراد در فضای مجازی به وقوع می‌پیوندد.
وی تاکید کرد: هنرمندان و ورزشکاران نباید بدون بررسی و اطمینان هر مطلبی را در فضای مجازی منتشر کنند چرا که عواقب سنگینی دارد درست مثل همان خبری که سال گذشته درباره یک طلبه منتشر شد و ما شاهد وقوع حادثه کشته شدن یک طلبه همدانی شدیم.
معاون رئیس ‌دادگستری تهران در امور فضای مجازی ادامه داد: بر اساس قانون برای تخلف در فضای مجازی مجازات‌هایی پیش‌بینی شده، مثلا برای نشر اکاذیب تا دو سال حبس و جزای نقدی پیش‌بینی شده، برای افتراء حبس و جزای نقدی، درباره اتهام توهین هم شلاق و جزای نقدی و در برخی موارد همراه حبس پیش‌بینی شده است.
جاویدنیا گفت: هنرمندان و ورزشکاران توجه داشته باشند چه مطالبی که خودشان منتشر کنند و چه بازنشر و تبلیغ مطالب دیگران، منتهی به اعتماد مردم به اعتماد به آن تبلیغات می‌شود که در صورت دروغ بودن مطالب منتشره، عواقب دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار