آزمون وکالت سال ۱۳۹۹ قوه قضائیه همزمان با سراسر کشور، امروز (چهارم مهر) در کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 26 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،پیمان صیادان رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان کرمانشاه در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار کرد: آزمون وکالت سال 1399 قوه قضائیه با شرکت بیش از 85 هزار نفر در سطح کشور برگزار شد تا در نهایت از این تعداد هفت هزار نفر با گذراندن آزمون شفاهی و دوره کارآموزی به جمع وکلای قوه قضاییه اضافه شوند.

وی تعداد داوطلبین شرکت کننده از استان کرمانشاه در این آزمون را 2371 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 1014 نفر مرد و 1357 نفر زن هستند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان کرمانشاه تاکید کرد: این آزمون توسط سازمان سنجش و در دو حوزه امتحانی دانشگاه رازی و دانشگاه صنعتی کرمانشاه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری آزمون کتبی از سه برابر ظرفیت قبول شدگان نهایی دعوت به عمل خواهد آمد تا در آزمون شفاهی (مصاحبه) شرکت کنند.

صیادان اضافه کرد: در این راستا از مجموع 85 هزار نفری که در کشور در آزمون شرکت کرده‌اند، حدود 21 هزار نفر برای مرحله بعد که آزمون شفاهی خواهد بود دعوت خواهند شد تا در نهایت هفت هزار نفر از آنها بصورت قطعی پذیرش شوند.

وی افزود: در استان کرمانشاه نیز از 2371 داوطلب شرکت کننده، 360 نفر به مرحله دوم(آزمون شفاهی) راه پیدا می‌کنند تا در نهایت 120نفر از این تعداد قبول قطعی شوند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان کرمانشاه با بیان اینکه مرحله دوم آزمون احتمالا تا پایان امسال برگزار شود، اعلام کرد: 120 نفری که بصورت قطعی در کرمانشاه پذیرش می‌شوند، باید پس از قبولی، 18 ماه دوره کارآموزی طی کنند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر حدود 700 نفر وکیل پایه یک مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه در کرمانشاه فعال هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار