کد خبر: ۹۰۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۴ 27 September 2020

استاندار خوزستان با تأکید بر اجرای دستورالعمل‌های وضعیت قرمز کرونایی در استان، گفت: همه مکلف و موظف هستند که این دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

 غلامرضا شریعتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: در خوزستان کرونا به طور کامل مهار شده بود و رو به کاهش بود اما این روند پس دو هفته به سمت افزایش حرکت کرد.

وی با بیان اینکه شیب این افزایش بسیار ملایم است و تند نیست، افزود: اگر هم اکنون دست به کار شویم و مردم همانند گذشته ما را همراهی و کمک و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، می‌توانیم سریع‌تر روند افزایشی ابتلاء به این بیماری را کنترل کنیم.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به افزایش تعداد فوتی‌ها به نسبت دو هفته گذشته در استان، ادامه داد: همچنین تعداد بستری‌ها در استان نیز مقداری افزایش یافته است. لذا باید شرایط را با جدیت کنترل کنیم و همه شرایطی را که مربوط به وضعیت قرمز است، اعمال کنیم و همه مکلف و موظف هستند که دستورالعمل‌های شرایط قرمز را رعایت کنند و در این زمینه هیچکس حق تخطی از دستورات را ندارد.

شریعتی بیان کرد: امسال مراسم اربعین را در استان نداریم و حتی در سطح شهرها نیز مراسمی در این زمینه وجود ندارد و مطابق نظر مقام معظم رهبری، این مراسم در منازل برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تجمعات نباید شکل بگیرد، اضافه کرد: از برگزاری مراسم خاک‌سپاری و عروسی پیشگیری و زیارت اهل قبور باید کنترل شود تا با جدیت بتوانیم روند بیماری را کنترل و مدیریت کنیم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: بنا شده است که اکیپ‌هایی برای بازدید و نظارت تشکیل تا به آموزش و پرورش کمک شود، اگر چه در این راستا تعداد بیماران دانش آموز ما به علت کنترل‌ها کم بوده است و از همه دانش آموزان مبتلا که شرایط بهبود را پیدا کردند، باید مراقبت کنیم.

شریعتی تصریح کرد: بنا شد صدا و سیما کمیته فرهنگی را تشکیل و سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی دوباره تبلیغات گسترده‌ای را در این زمینه انجام دهند.

وی در پایان گفت: امید می‌رود که با اقدامات لازم شرایط کنونی کنترل شود؛ ضمن اینکه در مناطق حاشیه و کم برخوردار شرایط نامناسب‌تر است، حتماً رعایت بیشتری انجام شود و از دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود در توزیع ماسک کمک کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار