یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است رشد واقعی بورس از پایان آبان ماه کلید می خورد و در این مقطع دیگر نمی‌توان سهمی در این بازار خرید.
کد خبر: ۹۰۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۶ 27 September 2020

شاخص کل بورس در معاملات روز شنبه اگرچه با رشدی ۲۳ هزار واحدی به یک میلیون و ۶۳۴ هزار واحد رسید، اما در ادامه معاملات با افت ۱۲ هزار واحدی به رقم یک میلیون و ۶۲۲ هزار واحد بازگشت.

اما در ادامه معاملات و در یک ساعت پس از رشد اولیه، با نزولی نسبتاً آرام و ۱۲ هزار واحدی به رقم یک میلیون و ۶۲۲ هزار واحد کاهش یافت.گفتنی است از ساعت ۹:۳۰ امروز مدیریت عملیات شرکت بورس تهران طی اطلاعیه‌ای از ممنوعیت نوسان گیری روزانه (فروش سهام خریداری شده در همان روز) خبر داده بود.شاخص هم وزن نیز ۲ واحد منفی شد و به ۴۱۳ هزار و ۳۳۲ واحد کاهش یافت.

ارزش کل بازار در پایین رقم کانال ۶ هزار هزار میلیارد تومانی باقی مانده است؛ با این حال نماد فارس تأثیر مثبت ۶ هزار واحدی در رشد شاخص داشته و نماد فملی از نمادهای اثرگذار در کاهش شاخص بورس با منفی ۲ هزار و ۸۰۰ واحد بوده است.بیشترین صف خرید به پترول و تاپیکو با ارزش به ترتیب ۲۴۶ و ۱۰۰ میلیارد تومانی و بیشترین صف فروش نیز به ولی و ثشاهد با ارزش به ترتیب ۴۲۰ و ۳۳۰ میلیارد تومانی اختصاص داشت.

بورس

 اما روند حرکت فردا در بازار چگونه است؟

 مصطفی صفاری ، کارشناس بازار سرمایه در این خصوص به خبرآنلاین گفت:با توجه به اینکه هنوز گزارش های شش ماهه شرکت ها از سود و زیان نیامده است، فردا تغییر خاصی در بازار به وقوع نخواهد پیوست.

 وی در توضیح این مطلب ادامه داد: تا گزارش‌ها منتشر نشود بازار همچنان با خلا اطلاعات روبروست ، در حال حاضر گرچه فروش و تولید آمده است ولی گزارش‌های سودآوری نیامده است.  او تاکید کرد: با توجه به شرایط تورمی بورس به نظر میرسد هر کس که در بورس است برنده است و بی تردید از اواخر آبان دیگر کسی سهمی برای خرید پیدا نخواهد کرد.

این تحلیلگر بازار سرمایه در جواب این پرسش که ممنوعیت نوسان گیری روزانه چه تاثیری بر بازار سهام میگذارد؟ نیز گفت: این تصمیم تصمیم بسیار خوبی است. چون عمق بازار ما کم است این ممنوعیت‌ها  در این مقطع تصمیم بسیار به جایی است. باید عمق بازار افزایش یابد تا ما از این ابزار استفاده کنیم.
وی در خصوص دلایل نوسان فوق‌العاده بورس که به جابجایی مداوم عرضه و تقاضا منجر شد نیز گفت:به نظر می رسد دلیل این نوسان این است که برخی فکر می‌کنند اصلاح تمام شده است در نتیجه اقدام به خرید می‌کنند.از سوی دیگر  یک جریانی هم هست که مردم را می‌ترساند که وضعیت اضطراری در پیش است و  بفروشید. به گفته وی تا ای پی اس‌ها نیاید این دست اتفاقات رخ می دهد.
صفاری در جواب این پرسش که پیام دلار ۳۰ هزار تومانی برای بازار سرمایه چیست؟نیز گفت: پیام این قیمت بالای دلار برای بازار چیزی نیست جز رشد بازار با یک تاخیر دو سه ماهه.

او گفت: همه می دانند که رشدی قابل توجه در راه است اما کسی زمان آن را نمی داند ، من فکر می کنم رد واقعی بورس بعد از انتخابات آمریکا اتفاق می افتد و اواخر آبان در این بازار دیگر نمی‌توان سهمی خریداری کرد.
او تاکید کرد من همچنان فکر می‌کنم با توجه به وضعیت نرخ سود بانکی همچنان بورس بهترین وضعیت را برای سرمایه گذاری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار