معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نخستین محموله واکسن آنفلوآنزا وارد کلانشهر اراک شده و توزیع عادلانه آن برای گروهای پرخطر در دستور کار است.
کد خبر: ۹۰۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 27 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: زنان بارداری که در مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی پرونده الکترونیک دارند، در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند و سایر زنان باردار نیز باید برای بهره‌مندی از این مزیت در اسرع وقت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت دهند.
وی اظهار داشت: زنان باردار دارای پرونده الکترونیک سلامت در اراک می‌توانند از فردا (دوشنبه) برای دریافت واکسن آنفلوآنزا به پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع سلامت مراجعه کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک که در مواجهه چهره به چهره با بیماران هستند نیز در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند و سهمیه لازم برای آنان پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: محموله دوم واکسن آنفلوآنزا نیز ظرف سه روز آینده به دانشگاه علوم پزشکی اراک تحویل می‌شود که جامعه هدف دریافت کننده آن بیماران‌خاص، سرطانی‌ها و افراد با نقص ایمنی بالا خواهد بود.
دکتر علیمحمدی یادآورشد: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد عادی با سیستم ایمنی متعادل توصیه نمی‌شود و با توجه به شیوع موج سوم کرونا از اقشار مردم درخواست می‌شود که از ازدحام در مراکز بهداشتی برای تحویل واکسن خودداری کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سهمیه‌ای از واکسن آنفلوآنزا برای بخش خصوصی تعیین شده که شیوه توزیع و شرایط آن بزودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار