تابناک خوزستان گزارش می دهد؛
افراد بادمجان دور قاب چین که در اطراف استانداری جا خوش کردند، چرا از تحقیق و تفحص واهمه دارند؟ این مگر حق قانونی نماینده نیست پس چرا از مطالبه های انقلابی یک نماینده چنین برآشفته شده اند؟
کد خبر: ۹۰۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴ 27 September 2020

 


تابناک خوزستان:

مجلس در راس امور است، این جمله معمار کبیر انقلاب اسلامی نه یک ادعا و شعار سیاسی ، بلکه باور سیاسی و اعتقادی امام خمینی رحمت الله علیه براین بود که مردم و نماینده مردم باید در راس امور باشد.

اصولا در مردم سالاری دینی مردم و نماینده مردم نقش مهمی در نظارت در تمامی امور دارند تا بدین وسیله از فساد وطغیان گری و دیکتاتوری جلوگیری شود.

هر گاه مجلس و نمایندگان مردم به این نقش نظارتی خود دقیق و درست و بی رودروایسی عمل کردند، دولت از  شر فساد و نابسامانی مصون مانده و جلوی بسیاری از مفاسد دولت گرفته شده و اتفاقا این باعث کارآمدیی دولت در بین اذهان عمومی شده است.

به گزارش تابناک خوزستان، نقشی که در مجلس دهم و اصلاح طلب به محاق رفته و سکوت و هماهنگی صدرصدی مجلس به ریاست جناب لاریجانی با دولت روحانی سبب شد که امروز با انبوهی از نابسامانی ها در امور اجرایی روبرو باشیم.

وظیفه ای که اگر نمایندگان بدان اصرار و توجه داشتند، امروز تخم مرغ و خودرو و مسکن و پوشک و... به دغدغه ملت تبدیل نمی‌شد و شاهد این حجم اعتراضات مردمی نبودیم.

دوم اسفند 98 اعتراض و حضور مردم برای پایان ناکارآمدی مجلس دهم بود و رای مردم به نمایندگان انقلابی و جوان در مجلس یازدهم حاوی این پیام بود که مجلس باید مستقل و سالم و پاک دست باشد. این نگاه و این نیاز سبب شد مجلس یازدهم که به تعبیر ره بری یکی از مجالس انقلابی است شکل گیرد.

مجلس یازدهم با موجی از امید و انتظار در بین مردم شروع به کار کرد و هر چند در این فاصله سه ماهه اقدامات خیلی شایان و ارزنده ای داشته است ولی هنوز بسیاری از نمایندگان نتوانستند انتظارات انقلابی مردم را پاسخ دهند.

سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان و نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نماینده جوان آبادان در این مدت نشان داده می توان از جایگاه نمایندگی ندای انقلابی سر داد و صدای مستضعفان را به گوش مسئولان رساند. خوزستان وبویژه آبادان در سایه بی توجهی مسئولان به محروم ترین شهر تبدیل شده است.

شهری که بزرگترین پالایشگاه و منابع نفتی و دریایی را دارد و دارای بسیاری از ظرفیت های مهم است اکنون از کمترین امکانات برخوردار است و هنوز مردم این شهر در صفِ کپسولِ گاز می ایستند! این نماینده  چنین شهری حق ندارد مطالبه گری  کند؟

استقلال، عدم وابستگی به قدرت و دخالت نکردن در امور اجرایی ویژگی برجسته این نماینده است؛ به طوری که در 3 ماه گذشته برخلاف برخی نمایندگان که در امور اجرایی دخالت می کنند، به وظیفه نظارتی خود عمل کرده است که این بارقه های از اُمید را بین مردم ایجاد کرده است.

سالها به واسطه سکوت و همراهی برخی نمایندگان سازمان منطقه آزاد اروند به حیات خلوت برخی جریان های سیاسی بدل شده و پاسخگویی هیچ کسی نبود. نمایندگان هم در این وسط از وظیفه خود شانه خالی کرده و میدان برای تاخت و تاز برخی ها فراهم شده بود. البته این محدود به منطقه آزاداروند نیست و ای کاش نماینده ای پیدا می شد و در باره فولاد اکسین و پتروشیمی ها و ....ورود می کرد.

به گزارش تابناک خوزستان، مولوی نماینده آبادان اکنون یکه و تنها و بدون توجه به برخی منافع و برخی افراد وارد میدان مطالبه گری شده است و توانسته است تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند و استانداری خوزستان را به تصویب برساند. مساله ای که ای کاش سایر نمایندگان انقلابی نیز با ایشان همراهی می کردند و در باره مسایلی که خوزستان را زمین گیر کرده است سکوت اختیار نکنند.

مولوی حق دارد نگران خوزستان باشد، حق دارد خشم انقلابی خود را از کوتاهی های مسئولان از تریبون مجلس داد زند! این فرهنگی است که انقلاب به ما یاد داده است که در برابر ظلم به مردم فریاد زنیم و با احدی تعارف نکنیم.

این مطالبه گری به مذاق کسانی که از سوال و تحقیق واهمه دارند، خوش نیامده و این نماینده انقلابی را مورد یورش قرار دادند تا بلکه مولوی را از راه و مسیر خود منصرف کنند.

حال سوال اینجاست این افراد بادمجان دور قاب چین که در اطراف استانداری جا خوش کردند، چرا از تحقیق و تفحص واهمه دارند؟ این مگر حق قانونی نماینده نیست پس چرا از مطالبه های انقلابی یک نماینده چنین برآشفته شده اند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار