گزارش تابناک خوزستان از چرایی سکوت مجمع نمایندگان مجلس خوزستان در قبال دناپلاس
مجمع نمایندگان خوزستان باید روحیه انقلابی و جهادی را به وضوح نشان دهند و اجازه ندهند این گونه مسایل حاشیه و مصلحت اندیشی های غیرحقیقی و حب و بغض های احیانا قومی و سیاسی  آنها را از آرمانها دور سازد.
کد خبر: ۹۰۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ 28 September 2020

 

به گزارش تابناک خوزستان، مجلس یازدهم با بیم و امیدهای فراوان پس از ناکارآمدترین مجلس تاریخ کشور بر سر کار آمد و با مصرف شعارهای چون جوان انقلابی و مجلس پاک و سالم سعی کرد خود را متمایز از ادوار قبلی مجلس نشان دهد.

ترکیب جوان و انقلابی این انتظارات را از نمایندگان افزایش داد و تعریف مقام معظم رهبری و تعبیر مجلس انقلابی این ذهنیت را ساخت که از پس سالها بالاخره افرادی سالم و انقلابی بر کرسی بهارستان تکیه زدند.

در این مدت سه ماه از مجلس اقدامات بسیار ارزنده ای از سوی نمایندگان صورت گرفته است که شایسته تقدیر است. حضور نمایندگان انقلابی در بطن مشکلات و نظارت میدانی رئیس مجلس نشان از عزم مجلس برای حل مشکلات است.

این اقدامات انقلابی که بسیار قابل تقدیر و تکریم است دلیلی نمی شود که برخی اشتباهات که ناشی از مناسبات به ارث رسیده از ادوار گذشته را مورد نقد قرار نداد. یکی از این مسایل همین قضیه دنا پلاس است. در این شرایط اقتصادی که مردم هر روز از خرید خودرو عاجزتر می‌شوند هبه خودرو از سوی خودروسازانی که اقتصاد کشور را به توبره بستند، با روحیات یک مجلس انقلابی سازگاری ندارد.

هر چند در این بین بسیاری از نمایندگان کشور و از جمله خوزستان نشان دادند که با وجود نیاز به خودرو برای حفظ حرمت مجلس این امتیاز را رد کردند و پای انقلابی گری خود ایستادند. اقدامی که می بایست یک رویه در بین نمایندگان می شد.

مساله دناپلاس با واکنش بسیج دانشجویی آبادان روبرو بوده و طی بیانیه ای اظهار داشتند: همانگونه که مستحضر هستید در شرایط کنونی کشور که تورم افسار گسیخته و رکود معیشت و رفاه مردم را در تنگنا و مضیقه قرار داده و سطح توقعات ساده آنان را نیز تا حد زیادی تنزل بخشیده است.

 مسئولیت مضاف متصدیان امر و مسئولین کشور است که با سنجیدن نیازها و برنامه‌ریزی صحیح مبادرت به حل مشکلات و بهبود روند معیشت مردم نموده و از انجام هرگونه تشریفات زائد خودداری نموده تا مبادا عموم مردم علی الخصوص اقشار ضعیف جامعه احساس تبعیض و یا جدایی بین خود و آنان داشته باشند.

 آنچه در شرایط آشفته اقتصادی کنونی به یکی از مهمترین عوامل بروز بدبینی و ناکارآمدی مسئولین در بین مردم شده است افزایش سرسام‌آور و غیرمنطقی قیمت خودرو است که دیگر داشتن پایین‌ترین رده آن هم برای عموم ملت تبدیل به یک رویا شده است.

 در چنین شرایطی که مردم به سختی و مشقت و آن هم با قرعه کشی های عجیب و غریب و با احتمال بسیار کم و صرف وقت و هزینه و انتظار چند ماهه خودرو دریافت می‌کنند و یا باید در بازار آزاد با قیمت‌های چند برابر قیمت کارخانه خرید کنند.

 طرحی در مجلس پیشنهاد شده است که در آن خرید خودرو دنا پلاس اتوماتیک آن هم به قیمت کارخانه که حدوداً ۵۰ درصد ارزان تر از قیمت بازار است برای نمایندگان مجلس ارائه شده حال آنکه امکانات حمل و نقل مجلس در اختیار نمایندگان مجلس نیز می‌باشد نظر به موارد بالا و اینکه چشمان مردم به عملکرد مسئولین نظام و میزان تحقق وعده‌ها و شعارهای آنان است از شما نماینده محترم درخواست می شود تا موضع خود را نسبت به دریافت و یا عدم دریافت این تسهیلات به صورت صریح و مشخص اعلام نمایید.

به گزارش تابناک خوزستان، هر چند در این سه ماه مجمع نمایندگان خوزستان دراتخاذ وحدت رویه و تصمیم های گروهی عاجز بوده است و هنوز صدای واحدی از نمایندگان به گوش نمی رسد و این آفتی است که باعث خسران انقلاب می شود.

مجمع نمایندگان خوزستان باید روحیه انقلابی و جهادی را به وضوح نشان دهند و اجازه ندهند این گونه مسایل حاشیه و مصلحت اندیشی های غیرحقیقی و حب و بغض های احیانا قومی و سیاسی  آنها را از آرمانها دور سازد. زیبا است در زمینه مساله شفافیت، عزل و نصب ها، دناپلاس، ودیعه مسکن که مسایلی همسان و یکنواختی است مجمع نمایندگان استان خوزستان تصمیمات واحدی بگیرند و اجازه ندهند خناثان نظام در امور تصمیم ساز کشور دست درازی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار