ویروس کرونا با شروع پاییز، بسیار پرقدرت‌تر از همیشه در استان کرمانشاه همانند دیگر نقاط کشورمان جولان می‌دهد و با شیب تند به صورت چراغ خاموش قربانی می‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 01 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، اواخر بهمن پارسال تاکنون، کرونا زندگی میلیون ها انسان را در سراسر جهان مختل کرده و تحت تاثیر خود قرار داده و این ویروس منحوس هر روز با یک چهره متفاوت ظاهر شده و مبتلایانی که گرفتار این بیماری شده اند نیز از تمامی گروه های سنی هستند و به عبارتی دیگر می توان گفت به هیچ کس رحم نمی کند.

ویروس کرونا در ایران هم همانند سایر کشورها به کوچک و بزرگ رحم نمی کند و خانواده های بسیاری بر اثر این ویروس منحوس داغدار شده اند و عزیزان بسیاری را از دست داده اند.

راه مقابله با بیماری کرونا بسیار ساده است و آن هم رعایت موازین بهداشتی، استفاده از ماسک، شستشوی دست ها، حفظ فاصله فیزیکی و اجتماعی با دیگران که اگر این موارد به خوبی از سوی همه افراد به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود می توان شاهد قطع زنجیره این بیماری ویروسی باشیم.

درست است که زندگی ما تحت تاثیر ویروس کرونا از حالت عادی خود خارج شده اما با همتی همگانی می توانیم شاهد پایانی خوش برای این بیماری باشیم و اگر هم آن را شوخی بگیریم و یا سهل انگارانه با این بیماری برخورد کنیم به جدال با مرگ رفته و جان خود و عزیزانمان را در خطری جدی قرار داده ایم و سرنوشتی نامعلوم در انتظارمان خواهد بود.

متاسفانه با وجود هشدارهای فراوان وزارت بهداشت و مسوولان و کادر خسته درمان، بسیاری از مردم که گویا ارزشی برای جان خود قایل نیستند بدون توجه به هشدارها باعث اوج گیری ویروس کرونا شده اند به گونه ای که نتیجه همین بی تفاوتی قرمزشدن وضعیت بسیاری از مناطق کشورمان از جمله استان کرمانشاه و به تبع آن شهرهای غربی این استان است.

با وجود اینکه محدودیت های بسیاری از سوی ستاد کرونا استان کرمانشاه به ریاست هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه برای کنترل و مقابله با بیماری کرونا و خارج شدن از وضعیت قرمز اعمال شده اما گویا هنوز بسیاری از مردم ویروس کرونا را شوخی گرفته و مرگ را همیشه برای همسایه می پندارند.

حضور مردم در خیابان ها و بازار و مراکز تفریحی، بوستان ها و غذاخوری ها بدون استفاده از ماسک و بی توجه به موازین بهداشتی در شرایطی که خطر بیخ گوش همه ما است، هیچ توجیهی ندارد.

افرادی که در قبال این بیماری کوتاهی کنند در برابر جان دیگران مسوولند و باید فردای قیامت پاسخ گوی خانواده هایی باشند که با وجود رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی متاسفانه به بیماری کرونا مبتلا شده و عزیزی را از دست داده اند.

 

افرادی که بدون ماسک در خیابان ها و معابر حضور پیدا می کنند در برابر تمامی خانواده هایی که بر اثر جولان کرونا سفره هایشان خالی شده و کارشان را از دست داده اند مسوولند چون اگر همه دست به دست هم بدهیم و تمامی موارد بهداشتی را رعایت کنیم دیو پلید کرونا را شکست خواهیم داد.

مسافرت های غیرضروری، برگزاری مجالس عزا و دورهمی های خانوادگی در شرایطی که کرونا خسارات جبران ناپذیر مالی و جانی به دنبال داشته واقعا چه ضرورتی دارد.

اگر لحظه ای وجدانمان را قاضی کنیم و خودمان را جای پزشک و پرستار و یا کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار دهیم که ۲۴ ساعته باید ماسک و لباس های حفاظتی بپوشند استفاده از ماسک برای چند ساعت برایمان راحت تر می شود.

باید بپذیریم که در صورت خروج اجباری از منزل حتما با پوشیدن درست ماسک و قرار گرفتن کامل آن بر روی دهان و بینی و شستن مکرر دست ها اصول پیشگیرانه را لحاظ کنیم و یادمان باشد فاصله فیزیکی با دیگران را حفظ کنیم.

در منازل خود بمانیم با این وضعیت قرمز کرونایی حتما دور سفر و گردش و تفریح و میهمانی را خط بکشیم چون ما در قبال جان خود و جان میلیون ها انسان مسوولیم.

کرونا را جدی بگیریم

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: بیماری ویروسی کرونا همچنان جولان می دهد و مبتلایان به این بیماری ویروسی از بین تمامی رده های سنی هستند از این رو برای مقابله با این بیماری مردم باید همچنان موازین و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و جدی بگیرند.

دکتر رضا منصوری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا شستن مکرر دست ها با آب و صابون، پرهیز از سفرهای غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و حضور در منزل است.

وی اظهارداشت: کادر درمان و مدافعان سلامت به طور شبانه روزی نسبت به خدمات دهی به مراجعه کنندگان و بیماران حضور دارند اما از مردم می خواهیم برای یاری دادن به کادر درمان حتما باید مردم توصیه های بهداشتی و درمانی را در زندگی خود پیاده کنند و بیرون از منزل از ماسک استفاده کرده و فاصله فیزیکی و اجتماعی را رعایت کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: تنها راه مقابله ارتقای سطح آگاهی مردم و رعایت مراقبت های بهداشتی از سوی افراد و نیاز است مردم در صورت ابتلا به بیماری های سرماخوردگی و آنفلوآنزا در منزل مانده و تا بهبودی کامل استراحت کنند و درصورت تشدید بیماری به مراکز درمانی و پزشک مراجعه کنند.

منصوری افزود: تاکنون طی سه مرحله مردم شهرستان قصرشیرین از طریق سامانه ۴۰۳۰ غربالگری کرونا شده اندکه از ابتدای شیوع این بیماری ویروسی شمار مبتلایان به کرونا تا شنبه پنجم مهرماه در قصرشیرین ۱۲۳ مورد بوده است.

دکتر ابراهیم شکیبا سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۳۰ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به چهار هزار و ۴۳۱ نفر رسید.

وی افزود: هم اکنون ۴۶۹ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار