گزارش تابناک خوزستان از آغاز زندگی جوانان بهبهانی در منزلی به نام سیدالشهدا علیه السلام؛
هر کس به طریقی دنبال جبران جاماندگی است و گویی حالا که درب بهشت بسته است قرار شده جلوه‌ای دیگر از شعور حسینی در جای جای سرزمین ما رقم بخورد اما هر کس به طریقی ...
کد خبر: ۹۰۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ 07 October 2020

 

به گزارش تابناک خوزستان، داغ جاماندگی از اربعین سال 99  پیش‌تر شبیه یک کابوس بود که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد کرونا آن را به واقعیت تبدیل کند و پس از روز ازل دوباره انسان از ورود به بهشت منع شود. همه آن‌را یک خواب بد می‌پنداشتند و می‌گفتند پس از هبوط آدم از بهشت به زمین دیگر چنین نمی‌شود اما چنین نشد و بیماری کرونا توانست درب ورود به بهشت را روی انسان‌های متقی ببند. بهشت یعنی مسیر پای در مسیر کربلا حوالی اربعین!

هر کس به طریقی دنبال جبران جاماندگی است و گویی حالا که درب بهشت بسته است قرار شده جلوه‌ای دیگر از شعور حسینی در جای جای سرزمین ما رقم بخورد اما هر کس به طریقی ... این جا بهبهان گوشه‌ای از همان زمینی است که آدم‌های گوناگونی با رنگ و سلائق مختلف جامانده‌اند و دست در دست هم برای طنین حس خوب در شهرشان آرام ندارند.

هیئتی‌های بهبهان تا چندی پیش که اصلا خبری از کرونا نبود وسائط نقلیه خود را برای رساندن زائران به مرز و آغاز سفر پیاده روی اربعین در اختیار گذاشته بودند و در گوش هم می‌گفتند دربست تا مرز بهشت! از هم سبقت می‌گرفتند تا مسافری را برای رساندن در این مسیر به سلامت برسانند.

دربست تا مرز بهشت برای یک حس خوب

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود جانانه عضوی از گروهی است که تا دیروز حرکت کم نظیری در بهبهان به اسم دربست تا مرز بهشت راه‌اندازی کرده بودند و امروز که همه جامانده از زیارت اربعین هستند قرار است حرکت زیبای دیگری به نمایش بگذارند که شاید سالیان متمادی به یادگار بماند. 

سید محمود جانانه در گفت‌وگو با تابناک خوزستان اظهار داشت: چند سالی در ایام اربعین مقدمات زیارات اربعین را توسط چند تن از دوستان فراهم کرده تا زائران از حال و هوای اربعین و پیاده روی در مسیر عشق جانمانند. وام قرض الحسنه، جمع آوری کمک‌های نقدی گوشه‌ای از فعالیت بچه‌ هیئتی‌ها بود که برای طرح دربست تا مرز بهشت انجام می‌دادند.

وی با بیان این که  طرح دربست تا مرز بهشت از سوی جامعه ایمانی به عنوان طرح نمونه کشوری معرفی شده افزود: یک حس خوب در امتداد دربست تا مرز بهشت است که فعالیت خود را در حوزه بانوان و خانواده شروع کرده بود که با شیوع کرونا و جاماندن از زیارت اربعین تصمیم گرفت برای زوج‌های جوان مبلغی جمع آوری کرده و  آن را برای خرید یک باب منزل مسکونی به نام سیدالشهدا صرف کند به همین دلیل نام این حرکت پویش خانه‌ای برای بهشت گذاشته شد تا شرکت کنندگان در آن طرح هزینه سفر به کربلا را در این کار خیر خرج کنند.

عشقی که حد و مرز نمی شناسد

خانم جوانی که از ایرانیان مقیم کاناداست با ارسال ویدئویی به مجموعه یک حس خوب از آرزویش برای سفر به کربلا می‌گوید: همیشه آرزو داشتم بتوانم حرم مطهر امام حسین(ع) را زیارت کنم اما متاسفانه تاکنون نصیبم نشده ولی امسال سعادت داشتم در فضای مجازی با پویش خانه‌ای در بهشت از طرف ساکنان شهر بهبهان آشنا شوم و با پرداخت مبلغ ناچیزی بخشی از آرزویم را برآورده کنم.

و این خاصیت عشقِ لامکان حسین علیه السلام است که نه فقط آن‌ که هرسال کوله بار بسته و راهی کربلا شده بلکه آن که تا امروز از زیارت بی بهره بوده را نیز از راه دیگری با پای دل روانه زیارت می کند و این موهبتی است که سیدالشهدا علیه السلام به شیعیانش ارزانی می کند.

 

گزارش: مهدی مستوی

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار