تابناک خوزستان گزارش می دهد؛
بسیاری از نارضایتی ها از همان روزهای نخستین انتصاب شروع شد اما صدا در گلوی بعضی از اعضای شورا به دلیل ملاحظاتی که داشتند گیر کرده بود و توان ابراز پشیمانی و اعلام استیضاح را نداشتند، اما شهردار خود با دستپاچگی اقداماتی می کرد که منجر به دریافت تذکر می شد. 
کد خبر: ۹۰۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 09 October 2020
 
به گزارش تابناک خوزستان، شهریور 98 هنوز زمان زیادی از انتخاب شهردار اهواز نگذشته بود که اولین طرح سوال از شهردارجوان صورت گرفت، طرح سوالی که به زعم برخی تنه به استیضاح می زد ولی هر طرح سوالی لُزوما مقدمه استیضاح نیست.
 هر چند عَقبه رسانه ای شهردار و همچنین حمایت های طیفی از شورائیان فضا را به سمت ابقا و تثبیت شهردار برد و به بهانه هایی مثل در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی شهردار را مصون و سرجای خود نشاند؛ چرا که این مسئولیت هبه ای بود که در انتخابات اسفند ماه به کار برخی جریانات که خود شهردار را بر مسند نشانده بودند می آمد.
 
اما هر انتقاد و طرح سوالی با برخورد های تند و خارج از عرف شهردار مواجه می شد گویا ایشان معصوم و از خطایی مُبراست. توپ خانه رسانه ای وی هم به صورت 24 ساعت کار می کرد و همه فضاها را نیز پشتیبانی می کرد از اینستا تا واتساپ و ... تعداد کثیری از رسانه نماهای با جیره و مواجب مامور بودند که در اسرع وقت تمام کُنش های شهردار را به سمع و نظر عموم برسانند. 
 
کار شهردار مگر غیر از اداره شهر است؟ یا شاید اخیرا تعریف جدیدی از آن ارائه شده است؟ شهردار و هر مسئول دیگری در جمهوری اسلامی خدمتگزار مردم است و هر اقدامی که صورت می دهد وظیفه ی یک خادم است پس در بوق و کرنا کردن آن چه معنی می دهد؟  
 
به گزارش تابناک خوزستان، به این ترتیب بسیاری از نارضایتی ها از همان روزهای نخستین انتصاب شروع شد اما صدا در گلوی بعضی از اعضای شورا به دلیل ملاحظاتی که داشتند گیر کرده بود و توان ابراز پشیمانی و اعلام استیضاح را نداشتند، اما شهردار خود با دستپاچگی اقداماتی می کرد که منجر به دریافت تذکر می شد. 
 
عزل و نصب های گسترده شهردار که بازخوردهای اجتماعی بسیاری در پی داشت و برای همگان جای سوال داشت که علت این همه تغییرات و معیار این انتصابها چیست؟ چرا شخصی را که قبلا” در سمت پایین تر ناکارآمد خوانده بود(شهردار منطقه 1)، به سمت بالاتر و حساس تری می گمارد و در حرکتی دیگر یک سازمان تخصصی و مهم را به فردی کم تجربه واگذار می کند و ... اولین اخطار جدی استیضاح پس از عزل شهردار منطقه ۱ به وی ابلاغ شد.
 
اما طی یکسال گذشته مسائل مدیریتی دیگر همچون تجمعات متعدد کارگری و نارضایتی پرسنل از تاخیر در پرداخت حقوق، ابهامات فراوان در واگذاری اراضی تعاونی مسکن شهرداری،خلع یَد پیمانکار قطار شهری که به نظر می رسد بیشتر در حد حرف بود چرا که هنوز قرار دادی بسته نشده و تنها به یک تفاهم نامه بسنده شده و همچنین کارگاهی به پیمانکار جدید تحویل نشده است.
 
تفاهم نامه 280 میلیارد تومانی با استانداری که خبری از اجرای ان نیز نشد،عدم تعامل درست با شورای شهر که یک ضعف جدی و بزرگ برای یک شهردار محسوب می شود، اجرای پروژه های هزینه بر ترافیکی در حالی که با همان مبالغ می شد بخش بزرگی از مشکلات ترافیک شهری را حل کرد؛ طرح پیش پا افتاده ترین اقدامات شهری به عنوان عملکردهای فوق العاده و "شوآف گسترده تبلیغی" فقط برای این که مدام بر روی خط خبری باشد علاوه بر آن تخلفات مختلف منتج به این شد که تعدادی از اعضاء شورا متوجه شدند که سرنخ برخی اقدامات مدیریت شهری را باید در "دامان محافل سیاسی" و "حلقه های قدرتی" که گاها از کُنترل آنها هم خارج است جست و جو کنند، بالاخره شورائیان مُتقاعد شدند که این شهردار وصله ی مناسب کلان شهر پر مشکل اهواز نیست و مصمم به طرح سوال و تذکر قانونی به شهردار شدند.
 
به گزارش تابناک خوزستان در این باره رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به ضعف‌ها و ایرادات مشاهده شده در عملکرد شهردار فعلی اهواز، گفت: در راستای ایفای وظیفه نمایندگی مردم در شورا و به استناد ماده 83 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی شهر، لازم دانستم چندین ایراد را نسبت به عملکرد شهردار و عملیات شهرداری به شهردار متذکر شوم. 
 
"محمدجعفر فلسفی" اولین تذکر را مربوط به انتصاب یکی از اعضای شورای شهر مسجدسلیمان به سمت معاونت خدمات شهری منطقه 7 شهرداری اهواز عنوان کرد و افزود: در تبصره 2 ماده 30قانون شوراها ذکر شده است که اعضای شوراها فقط در محدوده بخش حوزه انتخابی خودشان فعالیت کنند و نمی‌توانند سمت اجرایی دیگری داشته باشند، لذا این انتصاب وجاهت قانونی نداشته و تخلف محسوب می‌شود. از طرف دیگر باوجود ده‌ها نیروی مجرب و آماده به خدمت، معلوم نیست به چه دلیل شهردار اهواز دست به این اقدام زده است.
 
وی به تذکر دوم خود اشاره کرد و گفت: انتصاب سرپرست سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری بایستی در جلسه فوق العاده شورای سازمان صورت گیرد. اخیراً بدون برگزاری جلسه شورای سازمان پسماند، سرپرست جدید انتخاب شد که بالاجبار صورت جلسات صوری را جهت اخذ امضا برای بنده به عنوان عضو شورای سازمان ارسال کردند که این کار نیز نوعی تخلف محسوب می‌شود.
 
عضو شورای شهر اهواز تذکر سوم را مربوط به تبصره 72 بودجه مصوب شهرداری در سال 99 که هرگونه افزایش نیرو در قراردادهای خدمات شهری و نیروی انسانی حراست را ممنوع اعلام کرده دانست و گفت: اما ما به شکل‌های مختلف متوجه شدیم که علیرغم این ممنوعیت یک سری نیرو وارد سیستم شهرداری می‌شود و برای بنده این موضوع سوال برانگیز شد که بر چه مبنایی این کار انجام شده ، آن‌هم در شرایطی که مراجعات زیادی در این رابطه به شورا صورت می گیرد و با پاسخ منفی ما روبرو می شود.
 
فلسفی تاکید کرد:  چهارمین تذکر بنده به شهردار اهواز در مورد یکی از چالش‌های مهم یعنی موضوع ترمیم نوارهای حفاری و پر کردن چاله‌های شهر اهواز بود و این مسئله بسیار آزار دهنده است مطمئناً اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، در فصل بارندگی درد و رنج مردم مضاعف خواهد شد.
 
وی با اشاره به  تذکر پنجم خود در خصوص پروژه‌های نیمه تمام در محله‌های شهر بیان کرد: برای نمونه می‌توان به پروژه بدنه سازی میدان نهضت آباد اشاره کرد که بیش از سه سال است به حال خود رها شده، همچنین پروژه بلوار خلیج فارس است که مسیر ارتباطی بلوار اکباتان به بهارستان و شهرک برق اهواز است و نیمه تمام رها شده و بنده بارها پیگیر این مسئله در جلسات کمیسیون عمران و در پیگیری‌های موردی بوده‌ام .
 
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز  افزود: تذکر ششم در خصوص حضور میدانی شهردار اهواز در مناطق مختلف شهر و میان نخبگان و مساجد بود که شهردار اهواز می‌بایست حضور میدانی‌اش را طی برنامه ایی به صورت مستمر بین مردم برقرار می‌کرد تا مردم بتوانند مستقیم مشکلات شان را بیان کنند.
 
فلسفی در تشریح تذکر هفتم به شهردار اهواز گفت:  با توجه به اینکه آرامستان فعلی شهر اهواز کشش ندارد، از جهتی فوتی‌های کرونایی در محل جدید دفن شده اند، لذا تردد در جاده آرامستان جدید اهواز اجتناب ناپذیر است، اما شب مسیر فاقد روشنایی است و روز نیز آسفالت جاده بسیار نامناسب و به شدت محل سوال که چرا اقدام لازم انجام نشده است.
 
وی افزود:  تذکر هشتم بنده مربوط به همایشی تحت عنوان مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان بود و یکسری اقداماتی که توسط مجلس مصوب شده است، شهرداری وعده داده بود ستادی برای این موضوع تشکیل شود اما تاکنون انجام نشد و اتفاق خاصی نیفتاده است.
 
این عضو شورا در تشریح نهمین تذکر خود به شهردار اهواز گفت: آخرین تذکری که به شهرداری اهواز دادم بر می‌گردد به مقوله جذب و مشارکت سرمایه گذاران در پروژه های شهری که خیلی تاکید داشتیم در شورای پنجم که این‌کار جزو اولویت‌های ما است. علیرغم تلاشهای صورت گرفته اقدام قابل توجهی صورت نگرفته و شهر اهواز از این ظرفیت محروم مانده است.
وی گفت: اکنون بیش از سه سال از دوره شورای شهر می‌گذرد و اینکه در این موضوع حرف جدی نداشته باشیم قابل قبول نیست.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار