شهید سید اصلان حسینی در دوران طاغوت سرباز بود و بین سربازان نیروهای انقلابی را شناسایی کرده و آنها را به صف مقدم انقلاب هدایت می‌کرد.
کد خبر: ۹۰۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ 09 October 2020

 

 

شهید سید اصلان حسینی در دوران ستمشاهی، سرباز بود و بین سربازان نیروهای انقلابی را شناسایی کرده و آنها را به صف مقدم انقلاب هدایت می‌کرد.

به گزارش تابناک خوزستان، در دیدار کانون شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز با خانواده شهید سید اصلان حسینی، پسر این شهید به ذکر خاطراتی از این شهید پرداخت.

این شهید عزیز که از جانبازان 70 درصد بود به سال 1334 در روستای سادات حسینی بخش دهدز از توابع شهرستان ایذه به دنیا آمد.

دوران سربازی را در زمان رژیم گذشته آغاز و پس از صدور فرمان حضرت امام خمینی پادگان را ترک و به صفوف ملت پیوست. پدرم در دوران سربازی دوره های تک تیراندازی، چتربازی را طی کرده بود.

او در دل پادگان های شاهنشاهی نفوذ داشتند و مخفیانه نیروهای انقلابی را شناسایی می کرد. با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه های جنگ شد و در عملیاتهای آزادسازی خرمشهر، کربلای 4، کربلای 5، شرق دجله و فرات ( بدر، والفجرمقدماتی، والفجر10، نصر4) در قالب تیپ مستقل سوم شعبان، لشکر7 حضرت ولی عصر( عج)، تیپ 15 امام حسن مجتبی ( ع) و... حضور و مشارکت داشت.

هر  مسئولیتی را در جبهه می گرفت تا پایان دقیق انجام میداد و انجام هیچ کاری ابایی نداشت. جوشکاری می کرد، برقکار بود و به طور مثال در کربلای 5 کار جوشکاری را انجام می داد.

شهید در مبارزه با منافقین در شهر اهواز فعالیت داشت وحتی مدتی در کردستان علیه منافقین مبارزه می کردند.

در عملیات والفجر 10 از ناحیه پای راست، کمر، صورت، دست راست، شکم، ریه و... مجروح شد و دچار ضایعات نخاعی گشت علاوه بر مصدومیت های ذکر شده به دلیل استنشاق گاز های خردل و سارینا  از عوارض شیمیائی رنج می برد.

 با اینکه جانباز و شیمیایی بودند تا سال 70مدام در ماموریت ها حضور داشت و وافعا می توان گفت که در به در دنبال شهادت بود.

در این سی سال پس از پایان جنگ به دلیل شدت جراحات دایما در حال اعزام به بیمارستان های داخل و خارج از کشور بود تا اینکه پس از 51 روز کمای عمیق به تاریخ 1396/3/14 و در سالروز رحلت امام خمینی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز به همرزمان شهیدش پیوست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار