گزارش تابناک خوزستان از سقوط مجدد بیت المال در خیابان اهواز؛
یک ماه پیش نخستین دیواره نگاره شهر اهواز با تبلیغات گسترده رونمایی شد مساله ای که چندی دوام نداشت که نقش بر زمین شد! دیوارنگاره ای با هزینه زیاد که نتوانست چند روزی دوام بیاورد و بر زمین افتاد.
کد خبر: ۹۰۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 10 October 2020

 

به گزارش تابناک خوزستان، فرهنگ اساس و رکن تعالی بخش هر جامعه ای است و اصولا به تعبیری اگر مقوله فرهنگ در کشور درست شود، بسیاری از عوارض منفی در کشور ریشه کن می شود. برهمین اساس قانون گذار، یکی از تکالیف اصلی شهرداری ها را پرداختن به مقوله فرهنگ دانستند.

این مساله در شهرداری اهواز چند سالی است روی تعطیلی به خود دیده است و فرهنگ و کار فرهنگی در شهرداری اهواز به نصب بنر و پارچه نوشته و در نهایت مسابقه کتابخوانی فروکاسته است و اثری از اقدامات ریشه ای مدیریت فرهنگی شهری در آن دیده نمیشود.

مدیریت فرهنگی در شهر از مسایل مهم و ظریفی است که بی شک با هر مدیریت فرهنگی دیگر متفاوت بوده و تعامل مستمر با اقشار مردمی را میطلبد. چه بسا شاید عمده ضعفهای مدیریت فرهنگی شهرداری اهواز در دوره اخیر به عدم شناسایی دقیق نیازمندهای فرهنگی مردم مرتبط باشد.

در دوره های اخیر بسیاری از مقولات فرهنگی اصیل دینی و اسلامی که جز رسالتهای اصلی شهرداری اهواز است به فراموشی  سپرده شد طوری که بسیج دانشجویی خوزستان طی بیانیه رسمی به نبود اهتمام شهرداری اهواز به مساله محرم اعتراض کرد.

پس از این اعتراضات گسترده از سوی بسیج دانشجویی و نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ساخت و نصب دیوارنگاره به تاسی از تهران در دستور کار مدیریت فرهنگی شهرداری اهواز قرار گرفت.

یک ماه پیش نخستین دیواره نگاره شهر اهواز با تبلیغات گسترده رونمایی شد مساله ای که چندی دوام نداشت که نقش بر زمین شد! دیوارنگاره ای با هزینه زیاد که نتوانست چند روزی دوام بیاورد و بر زمین افتاد.

ولی این پایان ماجرا نبود و چند روز پیش شهردار منطقه 3 اهواز در فلکه فرودگاه مجدد دیوارنگاره ای دیگر نصب کرد تا نشان دهد در عرصه دیوارنگاری فعال است. دیوار نگاره ای که مساحت این‌ دیوارنگاره‌۵۰۰ متر مربع و در ارتفاع ۱۲ متر بود.

اما چندی طول نکشید تا این دیوارنگاره ی که با هزینه بالا از سوی شهرداری منطقه 3 بدون رعایت استانداردهای لازم نصب شده بود به سرنوشت دو دیوارنگاره دیگر دچار شود و سقوط را بر قرار ترجیح دهد. سقوطی که نمادی روشن از رعایت استانداردها از سوی شهرداری اهواز است.

دیوارنگاره ای به این مساحت که اگر خدای نکرده بر روی شهروندی بی گناه سقوط می کرد، چه کسی پاسخگو بود؟ تا کی قرار است بیت المال مردم و شهروندان اینگونه به راحتی به هدر داده شود؟ ایا بهتر نیست به جای این شیوه های تبلیغی محیطی منسوخ و نصب بنرهای عریض و طویل در سرتاسر شهر به فکرشیوه های مدرن و موثر باشید؟

چرا جناب مهدی مرادحسینی شهردار منطقه سوم اهواز در این زمینه پاسخگونیست ؟ چرا ایشان وقتی قرار است به نماینده مردم حمله شود شب و روز نمی شناسد و سعی می کند با بررسی پرونده های دوران مدیریت نماینده خوزستان در مجلس برای وی مساله سازی کند؟  

بهتر نیست جناب شهرداری منطقه 3 اکنون به این معضلات مدیریتی منطقه خود پاسخگو باشد؟

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار