کد خبر: ۹۰۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰ 13 October 2020

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از معرفی پاساژهایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به مراجع قضایی خبر داد.

دکتر مهران احمدی بلوطکی ضمن ابراز نگرانی از افزایش بیماران مبتلا به بیماری کووید - ۱۹، بی‌توجهی مردم به شیوه‌نامه‌های بهداشتی را بسیار نگران‌کننده دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز بهداشت غرب اهواز، وی تکمیل تخت‌های بیمارستانی را تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان خواند و گفت: اگر مردم همکاری نکنند کنترل و مقابله با کروناویروس امری دشوار و غیرممکن خواهد بود.

احمدی بلوطکی افزود: مردم در منزل بمانند و از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند و ضمن اجتناب از خریدهای غیرضروری، حضور خود را در پاساژها و مراکز سرپوشیده تجاری به حداقل برسانند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه ندهند بر تعداد بیماران افزوده شود.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه تمام اصناف ملزم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند، گفت: پاساژها از مراکز پرتردد و خطرناک برای شیوع بیماری کووید - ۱۹ هستند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مکان‌ها، ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی به متولیان و هیات امنای بازارهای سرپوشیده و پاساژهای تحت پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز هشدار داد؛ چنانچه شرایط لازم و تعهدات مربوط به پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و منطبق بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی به فعالیت صنفی خود ادامه ندهند برابر تضمین و تعهد صورت گرفته برخورد لازم انجام خواهد شد و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، مجبور به پلمب صنوف متخلف خواهیم شد.

احمدی بلوطکی بیان کرد: در همین راستا پنج پاساژ از پاساژهای تحت پوشش حوزه غرب اهواز به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها همچون نبود ماده ضدعفونی در ورودی، عدم ممانعت از ورود افراد بدون ماسک،  عدم گندزدایی محیط و عدم رعایت فاصله‌گذاری، به مراجع قضایی معرفی و مجوز پلمب اخذ خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز ضمن تشکر از سازمان‌ها و ادارات همکار در امر کنترل بیماری کووید - ۱۹ از سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست تشدید بازرسی از اصناف را در دستور کار بازرسان آن سازمان قرار داده و در صورت لزوم، مجوز فعالیت صنوفی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، لغو شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار