کد خبر: ۹۰۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 15 October 2020

پیکر مطهّر شهید دزفولی که پس از ۳۶ سال مفقودالاثری، شناسایی شد و به وطن بازگشت، امروز با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در دزفول تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید «فرامرز بهروان» متولد دوم مرداد ۴۶ است و در سال ۶۳ در عملیات بدر به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر این شهید والامقام به تازگی بعد از ۳۶ سال در شرق دجله در کشور عراق تفحص شد و به وطن بازگشت.

روز یکشنبه جمعی از مسئولان شهرستان دزفول با حضور در منزل خانواده شهید بهروان با اعلام خبر شناسایی پیکر مطهر این شهید، به انتظار ۳۶ ساله مادر وی پایان دادند.

شب گذشته نیز آئین وداع با این شهید بزرگوار با حضور اقشار مختلف مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حسینیه ثارالله دزفول برگزار شد.

آئین تشییع و خاک‌سپاری شهید بهروان نیز ساعت ۹ صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان از حرم سبزقبا (ع) به طرف شهیدآباد برگزار شد.

به دلیل شیوع کرونا این آئین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت کاروان خودرویی برگزار شد.

استاندار خوزستان و برخی از مسئولان شهرستان اندیمشک از جمله نماینده مردم اندیمشک در مجلس نیز در مراسم تشییع و خاک‌سپاری شهید بهروان حضور یافتند.

عملیات غرورآفرین بدر در اواخر اسفند سال ۶۳ در منطقه هور الهویزه در شرق رود دجله کشور عراق با هدف دستیابی به جاده العماره بصره و تسلط بر شرق دجله همراه با انهدام نیرو با حضور گسترده یگان‌های سپاه و بسیج با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد که در آن چند تن از سرداران رشید سپاه از جمله شهید مهدی باکری جان خود را فدای اسلام و ایران کردند.

شهرستان دزفول در زمان دفاع مقدس، دو هزار و ۶۱۲ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار