کد خبر: ۹۰۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ 17 October 2020

 

 

علائم زخم معده در افراد مختلف متفاوت است، اما ممکن است با درد‌هایی در شکم، سوزش معده و کاهش بدون دلیل وزن همراه باشد.

 

 

                                                   چه زمانی درد شکم نشانه ابتلا به زخم معده است؟


به گزارش  تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زخم معده نوعی زخم باز است که به دیواره معده آسیب می‌زند و اگر درمان نشود ممکن است برخی عوارض جدی خطرناک مانند خونریزی داخلی و ایجاد سوراخ در معده را به دنبال داشته باشد. وقتی اسید معده شروع به ترشح بر روی دیواره معده می‌کند، زخم معده وخیم‌تر می‌شود که این اتقاق ممکن است از وجود برخی التهابات باکتریال یا حتی دارو‌های رایج مانند ایبوپروفن و آسپرین ناشی شده باشد.

از جمله شایعترین نشانه‌های زخم معده، درد مداوم است. این درد بلافاصله پس از خوردن غذا بروز کرده و گاهی تا چند ساعت ادامه می‌یابد. هر چند برخی دارو‌های آنتی اسید‌ می‌توانند به طور وقت از مشکل بکاهد، اما چنانچه درمان مناسب صورت نگیرد دوباره بروز خواهد کرد.

هیئت ملی خدمات بهداشتی روسیه اعلام کرده است که بیشتر علائم زخم معده احساس سوزش یا درد شدید در شکم است، اما زخم معده‌ها بدون درد بوده و جز هنگام بروز عوارض آن مانند خونریزی، قابل تشخیص نیستند. درد ناشی از زخم معده ممکن است در نقاط مختلف شکم در گردش باشد.

درد ناشی از زخم معده‌ می‌تواند تا چند ساعت ادامه داشته باشد و غالبا هم بلافاصله پس از خوردن غذا بروز می‌یابد که گاهی ممکن است درد به حدی باشد که شما را نیمه شب از خواب بیدار کند.

با این وجود احساس درد و سوزش در معده به معنای این نیست که شما به زخم معده مبتلا هستید. درد‌های معده غالبا بدون دلیل است و پس از چند روز به خودی خود آرام می‌شود. از جمله دلایل بروز درد در معده می‌توان به نفخ شکم، یبوست و یا حتی سوء هاضمه اشاره کرد، اما اگر این درد به طرز قابل توجهی افزایش داشته و به سادگی آرام نشود باید به پزشک مراجعه کرد.

اگر پزشک تشخیص دهد که شما به زخم معده مبتلا هستید درمان‌های مختلفی وجود دارد که به آسانی انجام می‌شود، بنابراین اگر فکر می‌کنید که به زخم معده مبتلا هستید باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار