معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، قهوه دست ساز با کافیین زیاد را عامل مسمومیت تعدادی از شهروندان استان فارس اعلام کرد.
کد خبر: ۹۱۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳ 18 October 2020

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، قهوه دست ساز با کافیین زیاد را عامل مسمومیت تعدادی از شهروندان استان فارس اعلام کرد.

عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مسمومیت ناشی از قهوه تعدادی از شهروندان استان فارس در روزهای گذشته، گفت: کافی شاپ‌های عرضه کننده قهوه با کافئین بالا شناسایی و به آنها اخطار تعطیل جدی داده شده است.

همنی بیان کرد: ابتدا تصور می‌کردیم که مسمومیت ایجاد شده در تعدادی از شهروندان به دلیل اضافه شدن مواد توهم زا به قهوه بوده اما پس از بررسی و نمونه گیری از افراد، متوجه شدیم یک نوع قهوه دست ساز با میزان کافیین زیاد که در تعدادی از کافی شاپ‌ها توزیع شده عامل این مسمومیت بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد که مصرف کنندگان این قهوه با کافئین بالا، علائم پرخاشگری و پس از آن سردرد، سرگیجه و تهوع و ... را بروز داده بودند.

همتی خاطرنشان کرد: عرضه کنندگان این نوع قهوه در کافی شاپ‌ها پس از اینکه متوجه بررسی نمونه‌های آزمایشگاهی از سوی علوم پزشکی شدند، قهوه مورد نظر را جمع کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه عمده مسمومیت‌ها در کلانشهر شیراز حادث شده بود، تعداد مسمومین را کمتر از ٢٠ نفر اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار