سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص رایگان شدن برق برخی از مشترکان از اول آبان توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر: ۹۱۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۲ 19 October 2020

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص اجرایی شدن طرح برق امید گفت: در واقع هدف اصلی ما در طرح برق امید شناسایی مشترکان کم مصرف است که این مشترکان شامل تخفیف‌هایی می‌شوند.

او ادامه داد: بر این اساس در فاز نخست اجرای طرح امید برای آنکه مردم نخواهند خیلی هزینه کنند تا وسایل برقی خود را تغییر دهند، تنها کافی است که روش درست استفاده‌ از وسایل را بدانند و تا حد امکان از وسایل غیرضروری استفاده نکنند، پیش بینی ما این است که با استفاده صحیح از وسایل برقی تا ۱۰ درصد کاهش مصرف برق را داشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق کشور  اضافه کرد: در طرح امید به مشترکان ۶ ماه فرصت داده می‌شود که خود را در گروه مشترکان خوش مصرف قرار دهند و اگر توانستند در مدت نیم سال میزان مصرف برق خود را اصلاح کنند، مشمول تخفیف ۱۰ درصدی قیمت برق خواهند شد.

رجبی مشهدی گفت: در حال حاضر حدود ۱۵ درصد مشترکان ما، مشترکان پرمصرف هستند و اگر این مشترکان خود را جزو خوش مصرف‌ها نکنند، در گروه مشمولان افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برق قرار خواهند گرفت.

او اضافه کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده از ابتدای هر سال ۷ درصد به تعرفه کل مشترکان برق و ۱۶ درصد به تعرفه برق مشترکان پرمصرف افزوده می‌شود و این افزایش ۱۰ درصدی که بعد از ۶ ماه شامل مشترکان پرمصرف می‌شود، علاوه بر افزایش سالیانه تعرفه برق است.

به گفته سخنگوی صنعت برق کشور از پنجشنبه ۱ آبان امسال برق مشترکان کم مصرف رایگان خواهد شد به طوری که قبض برق این دسته از مشترکان صفر خواهد بود و تا زمانی که این مشترکان مصرف‌شان را زیر ۱۰۰ کیلو وات ساعت در ماه نگه دارند، لازم نیست پولی را بابت برق بها بپردازند.

او در پایان تصریح کرد: به مشترکانی که پایین‌تر از ۱۰۰ کیلو وات ساعت در ماه برق مصرف می‌کنند کم‌مصرف گفته می‌شود، به عبارت دیگر ۲/۸ میلیون مشترک خانگی، ماهیانه زیر ۱۰۰ کیلو وات ساعت برق مصرف می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار