کد خبر: ۹۱۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 19 October 2020

پس از تغییر مردان شماره یک در استان‌های البرز، مازندران، به زودی وزیر ورزش و جوانان مدیرکل جدید اداره کل ورزش و جوانان دو استان مهم کشور را منصوب خواهد کرد و در این میان، مدیرکل جدید ورزش استان خوزستان نیز به زودی معرفی می‌شود.

شایعه کنار رفتن «افشین حیدری» از ریاست ورزش خوزستان مدت‌ها پیش در استان به گوش می‌رسید اما هر بار توسط وزیر ورزش و جوانان و نزدیکان مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان این شایعه تکذیب می‌شد ولی به نظر می‌رسد این بار این شایعه جدی است و به زودی شخص تازه نفس جانشین «حیدری» می‌شود.

«حیدری» از بهمن‌ماه سال ۹۵، فعالیت خود را به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان آغاز کرد اما عملکرد وی باعث شد که تمامی نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به شرایط ورزش خوزستان به «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان انتقادات شدیدی داشته باشند و خواستار تغییر «حیدری» شوند.

حتی گفته می‌شود سفر روزهای اخیر «سید مجید سید مؤمنی» مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان به خوزستان با هدف بررسی شرایط ورزش خوزستان و عملکرد «حیدری» با دستور مستقیم وزیر ورزش و جوانان صورت گرفته است.

به هر حال به نظر می‌رسد با توجه به انتشار شایعه جمع آوری وسایل شخصی مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از اتاق کارش، این بار «حیدری» برای همیشه اهواز را به مقصد تهران ترک خواهد کرد اما پس از وی چه کسی مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان می‌شود؟ و استان به چه مدیری در سطح ورزش نیاز دارد؟

از مدت‌ها پیش که خبر تغییر مدیرکل ورزش و خوزستان به گوش می‌رسد از «ابراهیم نصیری»، «فرامرز کیانی زاده»، «حمید بنی تمیم» و… به عنوان گزینه‌های جانشینی «حیدری» نام برده می‌شد.

اما به راستی مدیریت ورزش خوزستان را به چه کسی واگذار کرد؟ آیا سپردن سکان هدایت ورزش خوزستان به مدیرانی که در بدنه ورزش استان حضور دارند، صحیح است؟ اگر این دسته از مدیران در زمان حضور «حیدری» به وظایف خود به خوبی عمل می‌کردند، شرایط ورزش بهتر نمی‌شد؟ آیا از مردان کم‌تجربه و غیرورزشی می‌توان انتظار معجزه داشت و کشتی طوفان‌زده ورزش استان را به ساحل آرامش رساند؟

ورزش خوزستان مدت‌هاست که بیمار است و برای درمان این بیمار نیاز به درمان اساسی است؛ درمانی که تنها با خانه‌تکانی و تغییرات در تمام سطوح اداره کل ورزش و جوانان صورت می‌گیرد و راهی جز پالایش در سطح مدیران و تصمیم گیران آن وجود ندارد.

ورزش استان به مدیری در قواره‌های یک وزیر نیاز دارد؛ کسی که در سطح کلان کشور از ارتباطات بسیار خوبی برخوردار باشد و در بدنه وزارت ورزش و جوانان دارای اعتبار و مقبولیت باشد.

متأسفانه ورزش استان در سال‌های اخیر مشکلات بسیاری داشته است؛ مسائلی که اساس ورزش خوزستان را با خطر جدی روبه‌رو کرد و اگر دلسوزان ورزش خیلی سریع برای برطرف کردن این مشکلات ورود پیدا نکنند، دیگر چیزی به نام ورزش خوزستان وجود خارجی نخواهد داشت و زحمات سال‌ها تلاش قهرمانان دیروز و امروز خوزستان به هدر خواهد رفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار