هوشنگ بازوند:
استاندار کرمانشاه از اعلام محدودیت‌های کرونایی خبر داد و گفت: ساعات اداری به منظور مقابله با شیوع این ویروس کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۹۱۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸ 24 October 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند در نشست ستاد کرونا استان در خصوص آخرین محدودیت‌های کرونایی اظهار داشت: در شهرستان‌های استان، از جمله شهرستان کرمانشاه، ساعت کار ادارات از هشت صبح تا ۱۲ ظهر خواهد بود. نیرو‌های نظامی و انتظامی هم تابع سلسله مقررات خودشان هستند.

وی افزد: تعطیلی آرامستان‌های استان، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، قنادی و شیرینی‌فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی‌فروشی‌ها، اغذیه فروشی‌ها، رستورانها، نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی، تالار‌های پذیرایی، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه، دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌ه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، آموزشگاه‌های علمی، استخر‌های سرپوشیده، سینماها، باشگاه‌های ورزشی پربرخورد، باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی‌ها، مشاورین املاک، نمایشگاه‌های اتومبیل و بازار زرگر‌ها از جمله این محدودیت‌ها است.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: ادارات دولتی و بازار شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب، هرسین، گیلانغرب، جوانرود و سرپل‌هاب، از روز دوشنبه ۵ آبان به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود. فرمانداران این شهرستان‌ها موظف به حضور در محل کار و نظارت جدی بر اجرای این مصوبه خواهند بود. خبازی‌ها و صنوفی که مایحتاج ضروری مورد نیاز مردم را تامین می‌کنند، مراکز درمانی و دستگاه‌های خدمات‌رسان از این مصوبه مستثنی هستند.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه در این مدت برپا نخواهد شد و برگزاری سایر مراسم مذهبی، فرهنگی و اجتماعی ممنوع است، تصریح کرد: محدودیت‌های اعلام شده به مدت یک هفته است و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

بازوند با تاکید بر اینکه وضعیت استان از جهت شیوع ویروس کرونا مناسب نیست و رعایت موارد بهداشتی در پیک اول و دوم از سوی مردم جدی‌تر بود، خاطر نشان کرد: ما تقاضای تعطیلی دو هفته‌ای کل استان را داده بودیم که با آن موافقت نشد. ۳۲ محدودیت را پیشنهاد داده‌ایم که تعدادی از آن مورد موافقت قرار گرفت.

در ادامه حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اظهار داشت:ما جز استان‌هایی بودیم که خیلی سریع به تولید و توزیع مواد ضدعفونی سطح، دست و ماسک ورود کردیم و انصافا واحد‌های صنعتی در این مورد خیلی خوب پای کار آمدند، ممکن است امکان صادرات بیابیم، همانطور که در بحث ضدعفونی سطح بستر صادرات به کل کشور را داریم.

وی افزود: خواهش ما این است که کلیه عوامل سازمان غذا و دارو و مشخصا دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات و سازمان صمت با هرگونه ماسک غیر استاندار برخورد کنند. در حال حاضر  ۴ کارخانه و واحد تولیدی خوب داریم که می توانند مازاد استان را فراهم کنند اجازه دهید با هرگونه ماسک غیر استاندارد برخورد قاطع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی این اجازه را نخواهد داشت که تنها از یک واحد تولیدی خرید کند، کما اینکه تایید می‌کنند سایر واحد‌های تولیدی از نظر کیفیت بالاتر هم هستند. نکته سوم با توجه به مازاد تولید ماسک بحث خروج ماسک از استان است.

حاتمی تاکید کرد: سازمان حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان سهم واحد‌های توزیع و سهم داروخانه‌ها حق الزحمه و برخورداریشان از سود را در نظر گرفته و صراحتا اعلام کرده قیمت ماسک نباید  بیشتر از ۱۳۰۰ تومان باشد و لازم است این امر توسط دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صمت اطلاع رسانی گسترده شود و برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگی که ماسک را بالاتر از ۱۳۰۰ تومان می فروشند بلافاصله پرونده تعزیراتی تشکیل و پلمب واحد در دستور کار قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار