قباد محمدی در گفتگو با تابناک:
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هیچ دارویی درمان قطعی بیماری را به دنبال نخواهد داشت، کرونا ویروس نیز از این قاعده مستثنی نیست و داروی MAB98 کمک کننده به درمان کرونا است.
کد خبر: ۹۱۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ 06 November 2020

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص تولید داروی MAB98 (درمان کرونا ویروس) اظهار داشت: سازمان غذا و دارو برای اعطا مجوز به تولید داروها سختگیر است، این دارو پیچیدگی و حساسیت ویژه ای دارد و مستقیما با سلامت افراد مرتبط است.


وی با بیان اینکه مجوز تولید دارو فقط از سوی سازمان غذا و داروی کشور صادر می شود، افزود: داروی تولید شده دکتر مصطفایی پس از ارسال به معاونت غذا و دارو کرمانشاه مورد آزمایش و بررسی مستندات لازم قرار گرفت و در نهایت به سازمان غذا و داروی کشور ارسال شد. امید است پس از بررسی در کمیسیون های تخصصی و علمی، مجوزهای لازم برای تولید موقت را دریافت کند.


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن تکذیب اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه ها به نقل از وی مبنی بر تولید داروی درمان قطعی کرونا، تصریح کرد: بیماری ها دارو دارند اما درمان قطعی نیست و کمتر دارویی وجود دارد که بتواند بیماری را قطعا درمان کند. بیماری کرونا هم از این قاعده مستثنی نیست.


محمدی در پایان با اشاره به آزمایش های صورت گرفته، این دارو را کمک کننده به درمان کرونا خواند و تاکید کرد: MAB98 نیازمند تحقیقات بیشتری است البته که تا کنون نتایج مثبتی به دنبال داشته اما باید منتظر نتیجه تحقیقات بعدی بود.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار