رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:دارویی که دکتر مصطفایی برای درمان کرونا روی آن کار کرده در کارآزمایی بالینی روی دو گروه ۳۵۰ نفره بررسی شده که نتایج آن مثبت بوده و این تائیدیه‌ها را به سازمان غذا و دارو کشور ارسال کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۱۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 07 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،محمودرضا مرادی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص تولید داروی مربوط به کرونا در استان، اظهار داشت: ساخت و تولید دارو مراحل پیچیده‌ای دارد و برای اینکه یک دارو مورد تائید برای تولید قرار گیرد باید فازهای مختلف از لحاظ تحقیقاتی و دیگر شاخصه‌های سازمان غذا و دارو را طی کند.

وی ادامه داد: این دارویی که اخیرا توسط یکی از اساتید دانشگاه «علی مصطفایی» تولید شده در کارآزمایی بالینی روی دو گروه ۳۵۰ نفره برررسی شده که نتایج آن مثبت بوده و این نتایج توسط داوران مورد تائید قرار گرفته به سازمان غذا و دارو کشور ارسال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در وضعیت اپیدمی دارویی که مورد تائیداست به صورت اورژانسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بعد کارآزمایی بالینی مختلفی را باید طی کند تا تاثیر و عوارض آن مشخص شود تا نهایتا مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: این دارو مراحل ابتدایی خود را طی کرده، ولی هنوز مورد تائید سازمان غذا و دارو قرار نگرفته است.

مرادی با بیان اینکه داروی درمان قطعی کرونا نداریم، اضافه کرد: فعلا تا زمانی که تمام مراحل ساخت و تولید این دارو در سازمان غذا و دارو انجام نشده نمی‌توانیم این راه به عنوان داروی موثر در نظر بگیریم البته در کارآزمایی بالینی موثر بوده است.ش

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار