معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: با توجه به جمع بندی صورت گرفته از میان جامعه کارگری، ایثارگران، کارکنان دولت و نیروهای مسلح و همچنین آحاد مردم قم ۴۶ هزار تقاضای مسکن در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 09 November 2020

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: قم در این طرح پیشگام استان های کشور است.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه مسکن طرح های خوبی را شروع کردیم که پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه قم در ارزیابی راه و شهرسازی جز استان های برتر کشور به شمار می آید افزود: با توجه به نیازسنجی های مسکن استان مقرر شد این موضوع بر اساس چارچوب هایی که در راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک است پالایش شود.

وی یادآور شد: بر این اساس کسانی که قبلا سابقه مالکیت زمین داشتند و آن تعدادی که در دوره قبل برای مسکن ملی در شهر جدید امیرکبیر ثبت نام کرده بودند از این لیست حذف می شوند.

شهر جدید امیرکبیر که به عنوان نخستین شهر جدید ویلایی در کشور شناخته شده‌ است در کیلومتر ۷۰ محور بزرگراهی قم - اراک قرار دارد که واحدها به صورت ویلایی یک طبقه با متراژ ۳۰۰ متر زمین و ۱۰۰ متر بنا احداث خواهد شد.

بهشتی با بیان اینکه آن ثبت نام بدون هماهنگی استان انجام شده است افزود: بسیاریاز مردم بدون اطلاع از این موضوع که شهر امیرکبیر خارج از محدوده قم و جز استان مرکزی است اقدام به ثبت نام کرده بودند.

معاون استاندار قم تصریح کرد: برای حل این مشکل نامه ای با امضای استاندار تنظیم و برای وزیر راه و شهرسازی ارسال شد.

وی اضافه کرد: در این نامه از وزارت راه و شهرسازی درخواست شد تا معادل ثبت نامی که در شهر امیر کبیر انجام شده و همچنین تقاضاهایی که در قم داریم مجوز الحاق زمین به محدوده شهر داده شود.

بهشتی خاطرنشان کرد: کلیه نیازهای مسکن موجود در قم جمع بندی شده و کارشناسان نیز در حال ارزیابی چند قطعه زمین جهت الحاق به محدوده شهری قم می باشند.

وی یادآور شد: ما استفاده از ظرفیت های شهرهای اطراف قم را نیز مدنظر قرار دادیم از این رو درصددیم تا برخی از تقاضاها را به سمت شهرهای کوچک مانند کهک، دستجرد، جعفریه و سلفچگان که جمعیت کمتری دارند هدایت کنیم و مابقی نیازها را از طریق الحاق زمین به داخل شهر قم رفع کنیم.

وی افزود: در همین راستا حدود یک ماه پیش ۶۳ هکتار زمین را به انتهای شهرک قدس الحاق کردیم.

معاون استاندار قم همچنین با تاکید بر اینکه ما درخواست هایی که در شهر امیرکبیر شده را قبول نداریم و این موضوع با وزارت راه و شهرسازی مکاتبه شده است افزود: پس از انجام جانمایی و مشخص شدن زمین برای الحاق، این موضوع باید در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان به تصویب برسد و سپس به شورای عالی شهرسازی پیشنهاد شود.

معاون استاندار قم در پایان بیان کرد: هیچ مشکلی برای واگذاری زمین در قم وجود ندارد و قطعا این ظرفیت را ایجاد می کنیم که تمام تقاضاها در داخل محدوده استان بویژه شهر قم تامین شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار