تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
پیاده راه پزشکان پس از بارندگی های اخیر دچار آبگرفتگی شدید و تحمیل خسارات مالی به ساکنان این محل شده به همین منظور با مسئولین ذی ربط به گفتگو پرداختیم تا مطلع شویم بازسازی کانال آبشوران موجود در این محل که عامل اصلی آبگرفتگی پیش آمده است، با کدام دستگاه می باشد.
کد خبر: ۹۱۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷ 09 November 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بارش باران روز گذشته باعث به وجود آمدن رواناب در پیاده رو پزشکان واقع در پارکینگ شهرداری و تحمیل خساراتی به این محل، همچنین ایجاد مشکلاتی برای رفت و آمد ساکنان آن شد. با توجه به اینکه این محل در گذشته دچار مشکل آبشوران بوده و به تازگی توسط شهرداری و شرکت آب و فاضلاب استان بازسازی شده است و قطعا نباید دچار این اختلال می‌شد برای بررسی آن با مسئولین ذی ربط و اهالی گفتگو کردیم.

یکی از اهالی مطلع درباره شرایط حال حاضر پیاده رو پزشکان اظهار داشت: در پی وقوع سیل خرم آباد که سال گذشته پیش آمد، مسئولین فرصت انجام کار اصولی و درست را نداشتند، هر چند با وجود اقدامات بسیاری که برای احداث پیاده رو پزشکان و زیباسازی این محل انجام شد به دلیل نواقصی که در ایجاد آبرو و کانال هدایت کننده آب‌های ناشی از بارندگی به طور صحیح به داخل آب شوران، منع تجمع آب و تشکیل سیلاب در داخل این منطقه وجود داشت، تمام زحمات مسئولین این پروژه زیر سوال رفته است.

وی ادامه داد: تمام آب مناطق بالادست هنگام بارندگی در خیابان دارایی تجمع می‌یابد و ایجاد کانال مناسبی که آب‌های این قسمت را به آبشوران هدایت کند امری بسیار مهم و غیرقابل چشم پوشی است که باید حتما به این امر رسیدگی و اقدامات لازم برای این کار انجام گیرد.

این شهروند مطلع تاکید کرد: در بارندگی روز گذشته خسارات فراوانی به داروخانه‌ها و ساختمان‌های این خیابان وارد آمد و با توجه به ورود آب به داخل انبار داروخانه‌ها بسیاری از اقلام دارویی از بین رفتند. این آب همچنین به پی ساختمان‌ها نفوذ می‌کند که این موضوع بسیار نگران کننده است و حتی ممکن است در صورت تکرار، موجب تخریب ساختمان‌ها و خسارات مالی و حتی جانی شود. این موضوع نباید مورد سهل انگاری مسئولین به خصوص شهرداری و اداره آب و فاضلاب قرار گیرد و هرچه سریعتر نسبت به چاره اندیشی آن اقدام کنند.

پس از پیگیری‌های لازم با خبر شدیم مسئولیت بازسازی کانال آبشوران واقع در این محل در زمان مدیرکل سابق شرکت آب و فاضلاب بر عهده‌ی این شرکت قرار گرفته به همین منظور با علیرضا کاکاوند مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفتگو کردیم، او در این باره بیان داشت: مشکل فقط در پارکینگ شهرداری نیست بسیاری از معابر و خیابان‌های سطح شهر دچار آبگرفتگی شده اند، این مشکل به این دلیل که هدایت رواناب‌های سطحی اجرا نشده یا به درست اجرا نشده و ناقص است، اتفاق می‌افتد، متولی این کار هم شرکت آب و فاضلاب نیست.

وی با بیان اینکه اوج مصرف آب، فصل تابستان است خاطر نشان کرد: فاضلاب هم از مصرف آب ناشی می‌شود، حدود ٧٠ درصد آبی که مصرف می‌کنیم به فاضلاب تبدیل می‌شود، یعنی شبکه فاضلاب در صورت دارا بودن نقص باید در تابستان پدیدار می‌شد که تا کنون مشکلی بروز نکرده و به محض اینکه بارندگی رخ دهد، رواناب‌ها وارد فاضلاب می‌شوند. البته که این مشکل عمدا یا سهوا نباید رخ دهد و مردم را دچار گرفتاری کند.

کاکاوند تاکید کرد: در خصوص برطرف کردن مشکل آبگرفتگی پارکینگ شهرداری که برخی بر این باورند در زمان فعالیت مدیر کل قبلی بر عهده شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته، باید بگویم با پیگیری‌هایی که کردیم تا کنون سند یا بخشنامه‌ای در این خصوص نیافته ایم و اگر بخشنامه‌ای در این خصوص وجود دارد مشتاق به دریافت و بررسی آن هستیم.

در ادامه طی تماس‌هایی با مسئولین شهرداری به منظور بررسی صحت و سقم مسئولیت بازسازی کانال آبشوران موفق شدیم با همایون نوری شهردار منطقه ۴ صحبت کنیم، وی اظهار داشت: در حال حاضر در منطقه حاضریم و مشغول رفع مشکل آبگرفتگی هستیم، نقصان موجود از مسدود شدن چند لوله آب ناشی می‌شود که در زمان ساخت پیاده راه به منظور هدایت آب‌های سطحی به سمت آبشوران ایجاد شده است.

وی افزود: در حال حاضر مشغول حفاری این قسمت و هدایت آب هستیم.

چند تن از مسئولین شهرداری برای پاسخ به این ابهام مورد سوال قرار گرفتند. اما هیچ یک پاسخ مستقیمی مبنی بر اینکه مسئولیت بازسازی کانال آبشوران با کدام دستگاه است ندادند. تلاش‌ها برای رفع مشکل موجود در پیاده راه پزشکان ادامه دارد و دغدغه‌ی شهروندان این محل باید با جدیت دنبال شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار