فریدون یاوری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: طی سال های اخیر جمعیت حیات وحش کرمانشاه روند افزایشی داشته است.
کد خبر: ۹۱۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 11 November 2020

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد۱۶۱هزار منطقه ی تحت مدیریت در استان داریم و براساس آمارها طی ۱۰سال گذشته خوشبختانه جمعیت حیات وحش روند رو به رشدی داشته اما هنوز هم در این زمینه جای پیشرفت داریم.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی از جمله فرهنگ سازی برای ادامه ی این روند افزایشی صورت گرفته، با بررسی های میدانی نیز متوجه می شویم که بحث محیط زیست به یکی از مطالبات اصلی مردم تبدیل شده است.

مدیر کل محیط زیست در ادامه ابراز داشت: علت این موضوع نیز اشراف مردم به این بحث است که آثار سوء تخریب و آلودگی محیط زیست به خود مردم برمی گردد و در نتیجه همواره همکاری های لازم را در قالب همیاران محیط زیست و سازمان های مردم نهاد با ما دارند و در هر فرصتی که پیش بیاید به یاری محیط زیست می شتابند و در زمینه ی جلوگیری از وقوع شکار و صید غیر مجاز همکاری خوبی دارند.


این مسئول بیان داشت: جمیع این مسائل دست به دست هم داده تا روند رو به رشدی داشته باشیم اما همچنان جای کار دارد.

مدیر کل محیط زیست استان کم شدن ترددها در محیط زیست را باتوجه به محدودیت های کرونایی در کمک به بهبود اوضاع موثر دانست.

یاوری حفظ جنگل های بلوط زاگرس از هرگونه آسیب را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: وجود درختان بلوط و پوشش گیاهی سبب جلوگیری از ایجاد سیلاب های فصلی و افزایش ذخایر آب های زیرزمینی می شود پس همه ی ما موظف به حفظ و نگهداری این نعمت بزرگ هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار