جلیل بالایی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: بحران‌های پیش آمده ناشی از سیلاب‌های فصلی را با تمام توان مدیریت کنیم.
کد خبر: ۹۱۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 11 November 2020

جلیل بالایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:طی دو سال اخیر به خصوص از سال ۹۸ که سیل در چند استان کشور اتفاق افتاد؛ استاندار و مسئولان مربوطه از این فرصت استفاده مثبت کردند و برخی از اشکالاتی که در بروز سیلاب نقش داشتند را اصلاح کردیم اما همچنان ایراداتی وجود دارد و برای رفع آنها زمان نیاز است.

وی ادامه داد: در سیل سال ۹۸ آبگرفتگی و خساراتی در منطقه کرناچی به وجود آمد و با پیگیری های به عمل آمده زمین هایی را در این منطقه خریداری و در اختیار مردم ساکن این محل که در حریم رودخانه زندگی می کردند، قرار دادیم. به این صورت که به هر سه خانوار یک قطعه زمین و به هر خانوار وام بلاعوض تخصیص شد تا ساخت و ساز انجام گیرد و از حریم رودخانه که هم خطرناک است و هم ساخت و ساز های غیر قانونی انجام داده بودند، فاصله بگیرند تا آسیب جانی و مالی به آنها وارد نشود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری در ادامه بیان داشت: برای سنوات بعدی نیز برنامه هایی داریم و برای امسال اعتباراتی دریافت کرده ایم که بخشی از آن را به شهرداری ها تزریق کردیم تا مشکلات سیستم دفع آب های سطحی را حل کنند.

این مسئول عنوان کرد: از آنجایی که مشکل دفع آب ناشی از بارندگی در نقاط مختلفی از شهر وجود دارد و اعتبارات نیز محدود است مجبوریم نقاط را اولویت بندی کنیم و در ابتدا به سراغ مناطقی برویم که در شهر از اهمیت بیشتری برخوردارند و رفت و آمد بیشتری دارند به همین دلیل ابتدا به سراغ منطقه ی پارکینگ شهرداری رفتیم و به اصلاح آبشوران و زیر ساخت های آن اقدام کردیم که به علت فاضلاب های موجود در این قسمت دچار فرسودگی های گسترده ای شده بود اما همچنان مشکلات باقی مانده و باید برطرف شوند.

بالایی ابراز داشت: سال گذشته از محل اعتبارات سیلی که به استان تعلق گرفت از زیر پارکینگ تمام نقاطی را که امکان ریزش و خطر داشت اصلاح کردیم اما باز هم مشکلاتی وجود دارد که طی همین بارندگی اخیر باعث نفوذ باران به پی ساختمان ها شده و ممکن است در صورت تکرار منجر به خسارات بیشتر و جدی تری شود که این موضوع را نیز جز برنامه هایمان قرار داده ایم و در تلاشیم تا قبل از فرارسیدن فصل بهار مشکل سیستم دفع آب های سطحی را حل کنیم.

وی تصریح کرد: در سایر نقاط شهر کرمانشاه از جمله منطقه یک مشکلاتی از نظر دفع آب های سطحی وجود دارد که به علت قدیمی بودن بافت شهری این قسمت و فرسوده بودن سیستم فاضلابی، مشکل دو چندان شده و تا جای امکان در تلاشیم که چنین مشکلاتی را حل کنیم هر چند که برخی کارها از عهده ی وظایف ما خارج است مانند مسئله ی فاضلاب خانگی.

وی بیان داشت: روز گذشته طی صحبتی که با شهردار کرمانشاه داشتیم ایشان پروژه ی پیاده رو پزشکان پارکینگ شهرداری را ناکامل دانستند و به همین علت مشکل آبگرفتی در این قسمت بوجود آمد.

بالایی در پایان به تخصیص اعتبارات به شهرداری برای کامل کردن پروژه ی پیاده راه پزشکان اشاره کرد و از مردم خواست اگر مشکلات این چنینی را در سطح شهر مشاهده کردند به سازمان مدیریت بحران جهت پیگیری اطلاع رسانی کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار