مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ بارش موثر و فراگیری از اول مهرماه تا صبح روز ۲۰ آبان ماه طی سال زراعی جاری در این استان نداشتیم.
کد خبر: ۹۱۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰ 12 November 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رضا کاکاوند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: وضعیت بارش سال زراعی جاری از اول مهرماه تا صبح روز ۲۰ آبان ماه به این شرح بوده که بارش موثر و فراگیری نداشتیم این درحالی است که سال زراعی گذشته طی همین مدت در ایستگاه های هواشناسی استان بارشی بین ۸ تا ۶۵ میلیمتر ثبت شده بود.

وی اظهار کرد: طی مدت مشابه سال زراعی گذشته در یاسوج ۶۳، سی سخت ۶۵، دهدشت ۳۷، لیکک ۲۲، دوگنبدان ۱۰ و امامزاده جعفر ۸ میلیمتر بارش اتفاق افتاده بود اما امسال در طی ۵۰ روز گذشته بارشی خاصی در استان نداشتیم.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با ورود سامانه بارشی از امروز تا جمعه بارش‌هایی در سطح استان خواهیم داشت. بر اساس آخرین پیش بینی های فصلی سازمان هواشناسی کشور، بارش‌ها از دهه سوم آبان ماه در استان کهگیلویه و بویراحمد شروع خواهد شد و در ماه آذرماه نیز شاهد بارش در استان خواهیم بود . اگرچه بطور کلی بارش های پاییز امسال استان نسبت به میانگین بلند مدت کمتر است. شروع فصل زمستان نیز بارش‌ها در استان کمتر از میانگین بوده اما پیش بینی می‌شود که از اواسط زمستان تا اواخر این فصل بارش‌های استان مناسب و نرمال باشد.

کاکاوند تصریح کرد: به لحاظ دمایی نیز در ماه‌های پیش رو نوسانات زیاد بوده بطوریکه در مواقعی دما افزایش داشته و در زمان‌هایی کاهش دما و یخبندان را نیز پیش بینی می‌کنیم .

وی طی توصیه‌های هواشناسی به مردم استان خاطرنشان کرد:

- کلیه هم استانی عزیز بصورت روزمره از آخرین پیش بینی های هواشناسی استان مطلع بوده و بر اساس این پیش بینی برنامه ریزی کاری و اجتماعی و اقتصادی خود را تنظیم کنند.
- در مواقع صدور هشدارهای هواشناسی حداقل مقدور از تردد غیرضروری خودداری کنند و مخاطرات پدیده‌های جوی از جمله بارش باران و برف، صاعقه و رعد و برق ، باد و طوفان و سیلاب را بسیار جدی بگیرند.
- کشاورزان و باغداران ضمن توجه به توصیه های هواشناسی کشاورزی استان، با توجه به نوسانات بارشی و دمایی ماه‌های پیش رو نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار