با دستور ریاست جمهوری اسلامی ایران:
مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان از افتتاح آزادراه شرق اصفهان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده آزادراه شرق اصفهان، پنجشنبه آینده توسط رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰ 12 November 2020

علیرضا صلواتی از افتتاح این آزادراه خبر داد و اظهار داشت: قطعات اول و دوم آزادراه شرق اصفهانکه یکی از بزرگترین پروژه‌های زیرساختی استان و تکمیل کننده کریدور شمال جنوب کشور است، سرانجام پس از سال‌ها، پنجشنبه آینده به صورت ویدئوکنفرانس و توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
تخصیص 450 میلیارد تومان بودجه به منظور تکمیل آزادراه شرق اصفهان
وی درباره تخصیص بودجه به پروژه‌های مهم زیربنایی استان اصفهان بیان کرد: در سال 1399 نزدیک به 450 میلیارد تومان بودجه به به منظور تکمیل آزادراه شرق اصفهان هزینه شده و قطعات یک و دو این آزادراه حدفاصل جاده اصفهان – کاشان تا پل فرودگاه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
دکتر صلواتی با اشاره به اختصاص بودجه به دو قطعه یک و دو این پروژه گفت: در ساخت این دو قطعه کنارگذر شرق اصفهان 30 درصد سهم دولت و 70 درصد سهم بخش خصوصی بوده و صندوق بازنشستگی کشوری 70 درصد از هزینه آن را تأمین می‌کند.
وی ادامه داد: طول قطعه نخست این پروژه حدود 30 کیلومتر و طول قطعه دوم 34 کیلومتر بوده و در این مسیر، 4 پل فلزی اجرا شده است.
مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اهمیت ملی این پروژه افزود: تلاش ما این است که کریدور شمالی جنوبی اصفهان را تکمیل کنیم و آزادراه شرق اصفهان، بخشی از این پروژه به شمار می‌رود که با تکمیل آن، اتفاق بزرگی در تکمیل این کریدور صورت می‌گیرد.
وی افزود: اگرچه مسیر آزادراه کنارگذر شرق اصفهان مورد استفاده شهروندان اصفهانی قرار می‌گیرد اما از آنجا که بخش عمده‌ای از کریدور شمال- جنوب کشور از مسیر تبریز-بوشهر است، عمده مسافرانی که از شمال یا جنوب کشور قصد تردد دارند و یا بارهایی که در این کریدور جابه‌جا می‌شوند، از مسیر آزادراه کنارگذر شرق اصفهان عبور خواهد کرد.
تأثیرات قابل توجه تکمیل آزادراه شرق اصفهان
دکتر صلواتی با اشاره به کوتاه شدن مسیر مسافران در این پروژه، تصریح کرد: این آزادراه مسیر شمال-جنوب کشور را از 20 تا 70 کیلومتر در مقاطع مختلف کوتاه‌تر می‌کند و زمان سفر را از 30 دقیقه تا 80 دقیقه کاهش می‌دهد.
وی درباره تأثیرات مثبت پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان نیز خاطرنشان کرد: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان مسیری ایمن و روان است و دسترسی مناطق جنوبی استان اصفهان به شمال کشور را تسهیل و تسریع می‌کند.
مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای آزادراه شرق اصفهان خاطرنشان کرد: احداث پایگاه‌های هلال‌احمر، اجرای پد هلیکوپتر امداد و نجات، پیش‌بینی احداث 5 مجتمع بین‌راهی پیشرفته و به‌روز نیز در دستور کار ما درباره این پروژه است.
وی اضافه کرد: همه تلاش ما، ارتقای طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان بوده و تلاشمان، بهبود راه‌های دسترسی مردم و تکمیل کریدور شمالی – جنوبی کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار