بارش برف و باران نقاط مختلف آذربایجان غربی را فرا گرفت .
کد خبر: ۹۱۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ 26 November 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف و باران با ورود سامانه بارشی به جنوب استان، موجب بارش هایی در مناطقی نظیر مهاباد و تکاب و پیرانشهر شده‌است.
 
یاسر اشتاد افزود: با توجه به ورود این سامانه، لازم است تا توسط دستگاههای مسئول تمهیدات لازم نسبت به، لغزندگی، کاهش دید و اخلال در تردد جاده ای در نظر گرفته شود.
 
وی اظهار داشت: مه گرفتگی در اغلب مناطق با تاکید بر جنوب و مرکز استان تا اواخر وقت جمعه پیش بینی می‌شود و لازم است تا اقدام لازم در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و سیلاب به کار گرفته شود.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: اجتناب از سفرهای غیر ضروری و خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه ها، آماده باش راهداری ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی، برف روبی و  رعایت نکات ایمنی در رانندگی و تجهیز وسایل نقلیه به امکانات زمستانی یک ضرورت برای روزهای پیش رو است.


اشتاد با بیان اینکه این سامانه به تدریج مرکز و شمال آذربایجان‌غربی را در بر می‌گیرد، افزود: این سامانه روز شنبه و یکشنبه تضعیف شده و دوشنبه آذربایجان‌غربی را ترک می‌کند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای منفی ۶ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان بود، ادامه داد: دمای مرکز استان ارومیه نیز در این مدت بین منفی یک و هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بوده و شهرستان میاندوآب نیز  با ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شد.
 

مه غلیظ که با بارش باران و برف نیز همراه است، تردد در این گردنه‌ و جاده‌های کوهستانی این شهرستان را با مشکلاتی مواجه کرده و دید افقی را به کمتر از ۵۰ متر رسانده ‌است.

 

 هم‌اکنون ماشین آلات راهداری جهت عملیات برفروبی در منطقه "مرگور" در محور اشنویه - ارومیه و روستاهای "لولکان "و "ژاراباد" مستقر شده و راهداران در حال برف‌روبی این مسیرها هستند.

 

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه اضافه کرد: به دلیل مه غلیظ رانندگان در این محورها ضمن احتیاط و کاهش سرعت از چراغ‌های مه‌شکن استفاده کنند و با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ و سایر جاده‌های کوهستانی این شهرستان رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان یابند و سپس به مسافرت اقدام کنند.

 

مدرس ادامه داد: تردد در همه محورهای مواصلاتی این شهرستان با وجود بارش برف و باران در جریان است.

 

وی افزود: در قالب طرح زمستانی برای پاکسازی محورهای مواصلاتی در راهدارخانه‌های این شهرستان ۱۷ دستگاه سبک و سنگین برف‌روب مستقر شده است و ۱۸ مامور راهداری نیز در ۲ راهدارخانه این شهرستان به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی به مردم در قالب طرح زمستانی راهداری هستند.

 

وی گفت: برای رفع یخبندان محورهای مواصلاتی و ارتباطی شهری و روستایی و شن پاشی این محورها نیز، هزار و ۵۰۰ تن شن و ماسه و ۵۰۰ تن نمک در انبارهای اداره راهداری و حمل و نقل این شهرستان انباشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار