معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان اصفهان به آغاز بارش ها در استان از عصر امروز اشاره کرد و درباره احتمال وقوع حوادث جوی تا دوشنبه هفته پیش رو در سطح استان توضیح داد.
کد خبر: ۹۱۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶ 26 November 2020

نوید حاجی بابایی با بیان اینکه بارش‌های خوبی در راه است، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارش‌زا از عصر امروز پنجشنبه در غرب استان اصفهان، از فریدون‌شهر آغاز می‌شود و با شدت بیشتری از شامگاه امروز تا صبح جمعه علاوه بر غرب استان، مناطق جنوب اصفهان را نیز در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروز بارش‌ها در غرب و جنوب مطلوب و به صورت باران و برف است، ادامه داد: بارش همزمان برف و باران در این مناطق به جلوگیری از وقوع سیل کمک می‌کند و روز جمعه نیز بارش‌های سبک در سطح استان پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان اصفهان افزود: سامانه بارشی دیگری از روز شنبه در سطح استان فعال می‌شود که دوباره شدت فعالیت امواج در مناطق غرب و جنوب استان است اما به تدریج این بارش‌ها سراسر استان را نیز فرامی گیرد.

حاجی بابایی اضافه کرد: با توجه به اینکه شدت بارش‌ها در غرب و جنوب استان اصفهان است روز یکشنبه سراسر استان به ویژه مناطق شمال و شمال غرب نیز بارش‌های خوبی را خواهند داشت.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به احتمال وقوع آب‌گرفتگی معابر در مسیر جاده‌ها، گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی اصفهان- چهارمحال و بختیاری، اصفهان- لرستان و اصفهان- کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز بارش‌ها از عصر امروز، جاده‌ها و محورهای مواصلاتی شرایط مناسبی ندارند از این رو به هموطنان توصیه می‌کنیم از امشب تا دوشنبه هفته پیش رو سفرهای خود را لغو کنند و یا در صورت ضرورت با تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ و وسایل ایمنی تردد استفاده کنند.

وی با اشاره به سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان به ویژه شهرستان‌های سمیرم و فریدون‌شهر، افزود: توزیع بارش‌ها یکجا نیست، برای مثال اگر ۳۰ میلی متر در یک منطقه بارش داشته باشیم یکجا رخ نخواهد داد و در مدت دو روز اتفاق می‌افتد از این رو احتمال وقوع سیل در کلان‌شهر اصفهان وجود ندارد و روزهای شنبه و یکشنبه در این شهر آب‌گرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: بارش‌های پیش رو یکجا اتفاق نمی‌افتد و متناوب است از این رو در شهر اصفهان آب‌گرفتگی معابر عمومی خواهیم داشت ولی در غرب و جنوب استان احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد که با توجه به اینکه بارش برف و باران در این مناطق همزمان رخ خواهد داد، کمک می‌کند که احتمال وقوع سیل ضعیف‌تر باشد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش‌ها تا دوشنبه به ویژه در سرچشمه‌های زاینده رود خوب و قابل توجه خواهد بود و این نعمت الهی است که در مدت دو هفته بارش‌های خیلی خوبی شکل می‌گیرد و مثمر ثمر خواهد بود.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار