مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: راه ارتباطی برازجان- گناوه در محدوده روستای بویری بخش شبانکاره در مسیر رفت و برگشت به دلیل آبگرفتی و سیلاب مسدود شد.
کد خبر: ۹۲۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 06 December 2020

جهانگیر دهقانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هم اکنون مسیر گناوه - بوشهر به عنوان جایگزین این محور در نظر گرفته شده‌است و  عوامل راهداری و امدادی نیز در جاده برازجان- گناوه حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر اضافه کرد: همچنین در پی بارندگی‌های شنبه شب و طغیان رودخانه‌های فصلی، به دلیل آبگرفتگی آب نما چهار جاده روستایی شهرستان دیلم تا اطلاع ثانوی مسدود است.

دهقانی عنوان کرد: هم اکنون سیلاب باعث آبگرفتگی راه‌های روستاهای چاه تلخ، مال شهاب، خواجه گیر، بیدو، کُنار خاطر و شیخ زنگی، بنه احمد شده‌است.

وی یادآور شد: این آبگرفتگی به صورت موقت است و با فرونشستن آب راه‌های  روستایی باز می‌شود.

دهقانی اضافه کرد: همچنین راه‌های ورودی استان بوشهر به سمت خوزستان شامل محور دیلم - هندیجان و دیلم - بهبهان نیز به دلیل آبگرفتگی بسته‌است.

وی ادامه داد: مابقی محورهای ارتباطی استان بوشهر باز و رفت و آمد انجام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر افزود: همچنین در زمان حاضر باد شدید منجر به قطعی برق گناوه شده‌است که با تلاش نیروهای برق این شهرستان مشکل بخش زیادی را برطرف و تنها بخش کمی از آن هنوز قطع است.

وی بیان کرد: همچنین قسمتی از شبانکاره و وحدتیه از توابع شهرستان دشتستان نیز به علت طغیان رودخانه‌های بالادست دچار آبگرفتگی معابر و برخی از خانه‌ها شده‌است که اکیپ‌های امدادی در حال امدادرسانی هستند.

دهقانی اعلام کرد: میزان بارش استان بوشهر از روز جمعه تا ساعت ۹:۳۰ روز یکشنبه در جزیره خارگ ۹۶.۷ و در شهرستان‌های گناوه ۸۵.۱، دیلم ۵۰.۶، برازجان ۱۶.۷، جم ۹.۴، دیر ۷.۱ و در ایستگاه بهرگان ۳۰ میلی‌متر ثبت شده‌است.

وی افزود: این میزان در ایستگاه‌های فرودگاهی و دریایی بوشهر به ترتیب ۸ و ۷.۹ میلی متر گزارش شده‌است.

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر از اواخر وقت شنبه تا اوایل روز دوشنبه فعالیت سامانه بارشی در این استان شدت می‌گیرد و در این ارتباط نسبت به آبگرفتگی معابر و سیل هشدار سطح نارنجی (آمادگی) اعلام شده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار