نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:زهکشی اراضی مهم ترین معضل بخش کشاورزی مازندران است.
کد خبر: ۹۲۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 12 December 2020

منصورعلی زارعی گفت: یکی از اساسی‌ترین معضلات بخش کشاورزی در مازندران عدم زهکشی اراضی است چراکه ضریب کشت را در اراضی حاصلخیز استان کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ضریب کشت در زمین های کشاورزی مازندران حدود ۱.۴ است، ادامه داد: ظرفیت بالقوه خوبی در استان وجود دارد تا از مزارع کشاورزی برداشت دو برابری داشته باشیم و ضریب کشت افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زمین‌های دارای زه که در مناطق مختلف استان وجود دارد و تحت تاثیر سیلاب قرار می‌گیرد، با وقوع بارندگی کشاورزان حتی نمی توانند اقدام به کشت اول در زمین‌های کشاورزی خود کنند.

زارعی با بیان اینکه اجرای زهکشی در اراضی کشاورزی برای استان از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: مطالعات حدود ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان در این زمینه انجام شده است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ماندابی تاثیر بسیار زیادی روی کم شدن کیفیت خاک دارد و سبب می شود کشت انجام نشود که باعث شوره‌زاری مزارع می‌شود.

زارعی گفت: برای افزایش تولید دانه‌های روغنی و سایر محصولات کشاورزی چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت زهکشی اراضی کشاورزی پیش رویم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال گذشته اعتبار زهکشی برای مازندران کمتر از ۲۰ میلیارد تومان بود و امسال هم ردیف بودجه‌ای برای اجرای زهکشی دیده نشده است و یا باید ردیف بودجه استان گلستان افزایش پیدا کند و یا ردیف بودجه جداگانه‌ای برای مازندران بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار