رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: یکهزار و ۳۰۰ دانشجوی عراقی داوطلب تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر جذب شدند.
کد خبر: ۹۲۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 13 December 2020

منصور زراء‌نژاد یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای جذب دانشجویان عراقی مقدمات و کسب مجوز لازم از سوی ۲ کشور انجام گرفت و پیشرفت خوبی برای جذب و پذیرش یکهزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی عراقی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری انجام شد که از این تعداد یکهزار و ۳۰۰ داوطلب در وزارت علوم ثبت‌نام و شماره و کد دانشجویی دریافت کردند.

وی افزود: همچنین برای جذب داوطلبان تحصیلی کشور کویت و عمان نیز تلاش شده اما در حال حاضر جذب دانشجویان عراقی به ویژه استانهای جنوبی عراق در اولویت قرار دارند.

زراء‌نژاد تعداد افراد عراقی داوطلب تحصیل در مقطع کارشناسی را سه هزار نفر اعلام کرد و گفت: در این راستا برای داوطلبان پرونده تشکیل شد ولی به دلیل در اولویت بودن جذب و پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در ترم‌های بعدی این داوطلبان به وزارتخانه معرفی خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در ادامه افزود: برای سپری کردن فرآیند تحصیلی دانشجویان عراقی با دانشگاه‌های داخلی کشور از جمله دانشگاه تربیت مدرس، علامه طباطبایی، دانشگاه‌های تبریز و مازندران تفاهمنامه و قرارداد همکاری امضا شده است.

زراء‌نژاد استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های دیگر کشور برای جذب دانشجوی خارجی با همکاری دانشگاه علوم و فنون دریایی راموثر دانست و گفت: دانشجویان داوطلب خارجی بر اساس مقررات باید یک دوره زبان فارسی را طی کنند که هم اکنون مرکز آموزش زبان فارسی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس مقررات وزارت آموزش عالی عراق دانشجویان عراقی که در کشورهای خارجی مشغول به تحصیل هستند باید آن دانشگاه در فعهرست دانشگاه‌های پذیرفته شده از سوی وزارت آموزش عالی عراق باشد که در این رابطه با اقدامات انجام شده دکتر امجد مظفر نماینده وزارت آموزش عالی عراق و رایزن فرهنگی کشور عراق در ایران به دانشگاه علوم و فنون دریایی برای بازدید و برگزاری جلسات دعوت شدند.

زراء‌نژاد تصریح کرد: در بازدیدهای به عمل آمده تمام امکانات دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با استانداردهای تعیین شده از سوی وزارت آموزش عالی عراق تطبیق و مورد تایید قرار گرفت و منتظر هستیم در لیست دانشگاه‌های ایرانی مورد قبول وزارت آموزش عالی عراق در این فصل قرار گیرد.

۲ هزار و ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر مشغول به تحصیل هستند.

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار