مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: لایروبی رودخانه‌های این استان با هدف جلوگیری از سیلاب نیازمند اعتبارات ویژه است.
کد خبر: ۹۲۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴ 14 December 2020

منصور شیشه فروش اظهارداشت: لایروبی و پاکسازی آبراه‌ها، مسیل‌ها و رودخانه‌های دائم و فصلی نقش موثری در عبور روان آب و کاهش احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی دارد بر همین اساس اجرای چنین اقداماتی در استان ضروری است.

وی با اشاره به جاری بودن بیش از چهار هزار کیلومتر رودخانه در استان و بدون اعلام اعتبار موردنیاز برای لایروبی رودخانه ها، خاطرنشان کرد: اعتبارات استانی برای لایروبی آنها کافی نیست و باید اعتبارات ویژه ملی برای این امر اختصاص یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: رفع موانع در آبراه‌ها (مسیل‌ها) برای تسهیل در عبور جریان آب هنگام بارندگی‌های شدید در راستای جلوگیری از آبگرفتگی و وقوع سیلاب از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در ۲۴ شهرستان استان انجام شود.

شیشه فروش به مطالعه رودخانه‌ها و آبراه‌های این خطه اشاره و تصریح کرد: طرح مطالعاتی سیلاب برای جلوگیری از وقوع این پدیده در بیش از ۲ هزار کیلومتر از مسیرهای عبور آب، حریم و بستر رودخانه‌های استان انجام شد و انجام مسیرهای باقی مانده مستلزم تامین اعتبار خواهد بود.

وی ساماندهی و رفع تصرف رودخانه‌های اصفهان را مهم برشمرد و اظهارداشت: تاکنون بیش از ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های این استان بیشتر در مناطق پرخطر از حیث وقوع سیلاب و با هدف کنترل و پیشگیری از سیل ساماندهی و برای افزون بر ۶۰۰ کیلومتر دیگر برنامه ریزی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تجربه سیل بهار سال ۹۸ در کشور و از جمله مناطقی از اصفهان نشان داد که اجرای طرح‌های پیشگیرانه قبل از وقوع بحران باید بطور جدی در دستور کار مسوولان قرار گیرد کما اینکه بارش‌های امسال هم سبب بروز سیل در برخی استان‌های کشور شد و احتمال آن برای ماه‌های پیش رو هم وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار