رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فراهان گفت: ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی و طبیعی این شهرستان با اجرای طرح جداسازی اراضی ملی از مستثنیات و با نصب بنچ مارک(نصب قطعات چند صد کیلوگرمی در زمین ) رفع تصرف و به دولت بازگشت داده شد.
کد خبر: ۹۲۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳ 16 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی«مهدیار جودکی» افزود: این اراضی با اجرای ۱۶ کیلومتر طرح جداسازی اراضی ملی از مستثنیات در شهر خنجین شهرستان فراهان از دست متجاوزان خارج و به دولت بازگشته است.
وی ادامه داد: اجرای طرح جداسازی اراضی ملی از مستثنیات با هدف آگاهی مردم از اراضی ملی شهرستان فراهان، حفاظت از اراضی ملی، احیای خاک و رفع تصرف اراضی انجام شده‌است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فراهان اجرای طرح آبخیزداری در شهر خنجین را از دیگر اقدامات این اداره در سال جاری اعلام کرد و افزود: یک هزار و ۶۰۰ متر مکعب گابیون بندی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در این شهر اجرا شده‌است.
جودکی یادآورشد: اجرای این طرح‌ها با هدف جلوگیری از فرسایش آبی، تغذیه قنوات و سفره‌های زیر زمینی، جلوگیری از سیلاب و حرکت رسوبات از بالادست حوزه‌های آبخیز در شهرستان فراهان انجام شده‌است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر آبراهه های استان مرکزی به تالاب میقان ختم می شود اجرای طرح‌ آبخیزداری و بیولوژیک در اراضی آبخیز استان نقش مهمی در جلوگیری از ورود رسوبات از بالا دست به تالاب و حرکت ریزگرد در این منطقه دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فراهان از اجرای ۱۰۰ هکتار طرح بیولوژیک (کپه کاری) در روستای آرزومند این شهرستان خبرداد و گفت: این طرح با هدف تقویت پوشش گیاهی منطقه، ذخیره نزولات آسمانی، تغذیه سفره های زیر زمینی و کاهش فرسایش بادی و آبی انجام شده‌است.
جودکی افزود: ۵۰ هکتار طرح بیومکانیک (چاله فلسی) برای تقویت پوشش گیاهی شهرستان فراهان امسال انجام شده‌است.
وی ادامه داد: طرح‌های آبخیزداری و بیومکانیک در راستای تحقق شعار جهش تولید و طرح ۹ در ۹۹ در شهرستان فراهان انجام شده‌است.
استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
شهرستان فراهان به مرکزیت شهر فرمهین در ۵۰ کیلومتری شمال مرکز استان مرکزی- شهر اراک- واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار