اسلامی گفت: ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی ایران مشکلی برای جابه‌جایی و حمل واکسن کرونا ندارند.
کد خبر: ۹۲۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸ 16 December 2020

اسلامی

به گزارش تابناک سمنان محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در رابطه با شرایط ایرلاین‌ها برای واردات واکسن کرونا گفت:  صحبتی که اخیرا در رابطه با شرایط واردات واکسن کرونا انجام شده از طرف وزارت بهداشت نبوده و تنها مسئولی در معاونت علمی وزارت بهداشت این صحبت را کرده است. تمامی ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی مشکلی برای جابه جایی و حمل واکسن کرونا ندارند.

او افزود: طی صحبت ها و هماهنگی که با وزارت بهداشت و درمان کشور انجام شده است، ما آمادگی حمل و جا به جایی این واکسن را داریم.

خبر خوب وزیر راه برای کامیون داران

اسلامی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با رفع مشکل لاستیک و قطعات یدکی ناوگان سنگین و اعلام یک خبر خوب به رانندگان در این زمینه، گفت: در رابطه با لاستیک در یک بازه زمانی با مشکلی رو به رو شدیم و برخی از افراد و شرکت‌هایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات لاستیک دریافت کرده بودند این واردات را انجام ندادند و در این حوزه با کمبود و مشکل مواجه شدیم.

وی افزود: اما با افزایش نظارت و پیگیری‌هایی که در این رابطه صورت گرفت و همچنین دستگاه‌های مربوط نظارت خودشان را افزایش دادند و همچنین با دستور معاون اول رئیس جمهور و تشکیل کارگروه ویژه از ۲ ماه پیش، این مشکل رفع شده است.

وزیرراه و شهرسازی تاکید کرد: این امر با اتخاذ شیوه‌های مناسب سعی کرده ایم، مشکل رانندگان را در این زمینه رفع کنیم و هم اکنون هیچ راننده‌ای برای دریافت لاستیک با مشکل مواجه نیست و توسط سامانه‌های راهداری لاستیک مورد نیاز توزیع می‌شود.

او افزود: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت، مشکل روغن موتور کامیون داران هم رفع شده و هم اکنون در تمامی پایانه‌های سازمان راهداری روغن موتور مورد نیاز کامیون‌ها با قیمت مناسب توزیع می‌شود. متاسفانه پیش از این کامیون داران با مشکل کمبود و گرانی دست و پنجه نرم می‌کردند.

اسلامی ابراز کرد: امروز ۲۶ آذرماه روزی است که رانندگان و کامیون داران به فرمان امام خمینی (ره) یک نقش آفرینی  و حماسه بزرگی را رقم زدند به طوری که با بسیج همگانی تمامی امکانات خود را عاشقانه و متعهدانه برای حمل کالا از بنادر کشور به این عرضه آوردند.

او اظهارکرد: دشمن بار‌ها سعی کرد یک نا امنی در بنادر کشور ایجاد کند و تصمیم گرفته بود که به بنادر کشور حمله کند در همین بازه زمانی مردم برای تامین کالا‌های اساسی خود با مشکل رو به رو شدند، اما کامیون داران با تمامی امکانات و ناوگان خود به بنادر کشور رفتند و کالای مورد نیاز مردم را حمل کردند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون در دوران کرونا هم شاهد حماسه آفرینی دیگر کامیون داران بودیم گفت‌ :رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای با توجه به شرایط کرونا دست به اقدامات چشمگیری در حوزه واردات کالا از بنادر کشور زدند به طوری که از ابتدای سال شاهد رشد ۹.۷ درصدی واردات کالاهای اساسی از بنادر کشور بودیم.

اسلامی اظهار کرد: واردات کالا از بنادر کشور نسبت به دوره قبل ۹.۷ درصد افزایش یافته و این امر متاثر از اقدامات متعهدانه و صبورانه جامعه حمل و نقل کشور است .

او یاد آور شد: در بخش مسافری هوایی، دریایی و جاده‌ای ما به دلیل شرایط کرونا شاهد کاهش سفر بودیم و در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هم میزان جابه جایی مسافران کاهش چشمگیری داشت به همین دلیل بسته های حمایتی و تسهیلات برای حوزه حمل و نقل کشور در نظر گرفتیم و ۳۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار شرکت ها و ناوگان حمل و نقل عمومی قرار دادیم تا بتوانند این شرکت ها سرپا بمانند.

اسلامی توضیح داد: همچنین رئیس جمهور امروز نکته با اهمیتی در هیئت دولت مطرح کرد و اعلام کرد که در این دوره توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌ها صورت گیرد و در چنین شرایط اقتصادی کشور به هیچ عنوان نباید چرخ سازندگی کشور کند شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی دو اقدام مهمی در حوزه محرومیت‌زدایی و گسترش و برخورداری از زیرساخت ها و تقویت و همچنین گسترش و سرعت اجرای پروژه ها را در دستور کار خود قرار داده تا در پی اجرای این پروژه ها شاهد توسعه اقتصادی ملی کشور باشیم.

اسلامی اظهار کرد: در سال‌های اخیر این دولت در بخش پروژه های ریلی و طول راه‌های ریلی رشد ۵۰ درصدی داشته ایم و میزان پروژه های ریلی ما به ۱۴ هزار کیلومتر افزایش یافته و رشد ۵۰ درصدی داشته ایم.

عضو کابینه دولت بیان کرد:در حوزه بزرگراه ها هم میزان این پروژه ها که در ابتدای دولت ۱۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر بود هم اکنون میزان بزرگراه‌های ما به ۱۹ هزار کیلومتر رسیده و بیش از ۵۰ درصد رشد داشته ایم.

اسلامی بیان کرد: نکته حائز اهمیت این است که توسعه بزرگراه‌ها سهم بسیار مهمی در کاهش نقاط حادثه خیز دارد .

او بیان کرد: توسعه و تجهیز سامانه های هوشمند و نصب دوربین های پلاک خوان را در دستور کار خود قرار داده و ما امروز در استودیو مرکز مدیریت راه های کشور تعدادی از این سامانه‌های هوشمند رونمایی کردیم.

اسلامی گفت: میزان آزاد راه های کشور هم از ۲۱۰۰ کیلومتر در ابتدای دولت هم اکنون به ۳۳۰۰ کیلومتر رسیده است.

او تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌های دریایی را هم در دستور کار خود قرار داده ایم به طوری که ظرفیت بنادر ما در سال ۹۲ از ۱۸۰ میلیون تن به ۲۴۰ میلیون تن رسیده است.

اسلامی همچنین به توسعه فرودگاه‌ها در سراسر کشور هم اشاره کرد و گفت: چندی پیش در پنجشنبه‌های افتتاح با دستور رئیس‌جمهور چندین پروژه فرودگاهی را به بهره برداری رساندیم و تا پایان سال هم حدود ۱۰ پروژه فرودگاهی کشور را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار