مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خودروهای شوتی و حامل کالاهای قاچاق عمده دلیل تصادفات رانندگی در محور یاسوج_ اصفهان است.
کد خبر: ۹۲۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 21 December 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پژمان نیک‌اقبالی در همایش روز راهدار گفت: بخشی از نگهداری و احداث راه‌ها که در حیطه وظایف راهداری و حمل و نقل بوده به راه‌ و شهرسازی واگذار شده و اکثر مطالبات مردمی در احداث راه روستایی است‌.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال‌های گذشته میانگین ساخت راه‌های روستایی در استان بسیار پایین بود در حالی که میانگین راه روستایی کشور ۷۰ درصد بود آمار استان ۳۰ درصد بود که طی سال‌های اخیر تلاش کردیم احداث راه روستایی بهبود یابد کارهای خوبی صورت گرفت اما تا رسیدن به میانگین کشوری فاصله داریم .
مدیرکل راه‌ و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ابتدای این دولت جاده‌های چهار خطه استان از ۵۰ کیلومتر به ۲۲۰ کیلومتر ارتقاء یافت و منجر به کاهش تصادف شاخ به شاخ خودروها شد.
وی با بیان اینکه ۲۰۰ کیلومتر جاده چهار خطه هم در دست احداث داریم، عنوان کرد: چند محور اصلی استان از جمله پل بریم تا خیرآباد که ( مسیر خوزستان به فارس است) به جزء بخش بوستان سایر مسیر چهار خطه شده و یک رفاه جاده‌ای در این مسیر ایجاد شده است.
این مسئول در خصوص محور یاسوج_ اصفهان گفت: بیشتر تلفات و حوادث رانندگی در این مسیر است، برنامه داریم مسیر یاسوج_ اصفهان تا پاتاوه را چهار خطه کنیم که ۴۰ کیلومتر این مسیر قبل از پاتاوه انجام شده و باید تلاش کنیم سریعتر این محور چهار خطه شود.
نیک‌اقبالی به مشکلات اعتباری کشور اشاره کرد و گفت: همه اعتباری که سال قبل اختصاص داده شد برای مطالبات پیمانکاران هزینه شد و کار جدیدی شروع نشد.
نیک اقبالی با اشاره به حذف نقاط حاثه‌خیز  گفت: ۹۴ نقطه  حادثه خیز در استان وجود داشت و بنا بود سالانه ۱۳ نقطه حذف شود که تاکنون هم اقدامات خوبی صورت گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سیاست وزارت راه و شهرسازی گفت: افتتاح جاده پاتاوه_ دهدشت سیاست این وزارتخانه است و امیدواریم با توجه به اینکه اعتبارات این پروژه تامین شده  تا پایان سال جاری، در نهایت ‌قبل از پایان دولت به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به اتصال استان به آزاد راه یاسوج_شیراز گفت:  متاسفانه آمار تصادفات منجر به فوت به دلیل کمبود جاده‌های چهار خطه نگران کننده است اما در تصادفات جرحی خوشبختانه آمار پایین است.
وی عبور خودروهای شوتی و حامل کالاهای قاچاق را عامل اصلی تصادفات در محور یاسوج_ اصفهان دانست و خاطرنشان کرد: دو ایستگاه ایست و بازرسی برای این محور پیش‌بینی شده اما با توجه به جانمایی صورت گرفته کار به کندی پیش می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار