مهندس رضا قادری:
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت:از تعداد ۲۰۹۶ واحد آسیب دیده از سیل در استان کردستان ۱۸۱۳ واحد احداث و ۲۸۳ واحد تعمیر شده است.
کد خبر: ۹۲۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳ 21 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان، مهندس قادری ابتدا با اشاره به سیل استان در سال ۹۸ گفت: از تعداد ۲۰۹۶ واحد آسیب دیده از سیل در استان کردستان ۱۸۱۳ واحد احداث و ۲۸۳ واحد تعمیر شده است.

ایشان درباره اعتبار اختصاص یافته به این امر گفت: برای هر واحد تعمیری ۱۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و ۵ میلیون تومان بلاعوض تعلق گرفت، همچنین برای احداث واحد‌های شهری مبلغ ۶۵ میلیون تومان تسهیلات و ۲۹ میلیون تومان بلاعوض ۱۶۰ کیسه سیمان هدیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و برای احداث هر واحد روستایی نیز ۵۵ میلیون تومان تسهیلات ۲۱ میلیون تومان بلاعوض و ۱۶۰ کیسه سیمان هدیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تعلق گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع برای این بازسازی ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که شامل ۱۲۳ میلیارد تومان تسهیلات و ۴۷ میلیارد تومان بلاعوض و مجموعا ۲۰۰ هزار کیسه سیمان اختصاص یافته است.

ایشان در بخش ساخت مسکن محرومین  در استان، چنین توضیح داد: تفاهم نامه‌ای بین بنیاد مسکن، استانداری و سازمان برنامه و بودجه برای ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومین در استان کردستان انعقاد شدو از زمستان گذشته فعالیت آنرا شروع نموده ایم.

وی افزود: خوشبختانه از این ۲ هزار واحد ۴۰ درصد سهم افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی بوده است

ایشان درباره اعتبار تخصیص یافته به این امر گفت: ۵۰ میلیارد تومان بلاعوض و ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به این واحد‌ها اختصاص یافته که تا بحال کار سفت کاری ۱۶۰۰ واحد به پایان رسیده و ۱۱۱۹ واحد هم به بهره برداری رسیده است.

مهندس قادری درباره ساخت مسکن روستایی در سال ۹۹ در استان گفت: سهمیه امسال مسکن روستایی در استان ۴ هزار واحد با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که تاکنون بیش از ۱۰۰۰ واحد به بانک‌های عامل معرفی شده و ۶۰۰ واحد هم عقد قرارداد نموده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی استان  کردستان درباره فعالیت‌های این بنیاد در حوزه عمران روستایی اظهار داشت: امسال در ۱۳۸ روستا عملیات اجرایی داشته و در ۵۳ روستا بازنگری طرح هادی روستایی را با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان انجام داده ایم.

وی درخصوص میزان آسفالت انجام شده در روستا‌ها گفت: در ۳۰ روستای استان حدود ۱۴۰ هزار متر مربع آسفالت و در مابقی روستا‌ها سنگفرش و جدولگذاری انجام داده ایم.

در ادامه مهندس قادری درباره طرح اقدام ملی مسکن در استان کردستان اینچنین گفت: بنیاد مسکن مسئول اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر با کارگزاری از طرف وزارت راه و شهرسازی و همکاری بانک مسکن می‌باشد.

ایشان افزودند: تاکنون ۶ هزار نفر درسامانه اقدام ملی مسکن ثبت نام نموده و ۴ هزار نفر به شعب بنیاد مسکن برای تشکیل پرونده مراجعه نموده اند که ۳ هزار نفر مبلغ ۴۰ میلیون اولیه را واریز نموده اند و برای ۱۵۰۰ نفر هم زمین تامین شده و تامین زمین برای این امر بر عهده راه و شهر سازی می‌باشد.

مهندس قادری خاطر نشان کرد: هرگونه خرید و فروش امتیاز مسکن اقدام ملی فاقد وجاهت قانونی بوده و منجر به پیگرد قانونی خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار