مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با فرماندار شهرستان اسدآباد در خصوص اجرای طرح‌های منابع طبیعی واجرای طرح‌های جنگلکاری در این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۲۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵ 26 December 2020
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با فرماندار شهرستان اسدآباد در خصوص اجرای طرح‌های منابع طبیعی واجرای طرح‌های جنگلکاری در این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان: اسفندیار خزائی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان به همراه معاون آبخیزداری ورئیس منابع طبیعی شهرستان اسدآباد مقارن ظهر امروز، با فرماندار جدید شهرستان اسدآباد دیدار وگفتگو کردند.

در این دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ضمن تبریک انتصاب سعید کتابی به عنوان فرماندار شهرستان اسدآباد و تشکر حمایت‌های فرماندار ازطرح‌های منابع طبیعی این شهرستان گفت: همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها در امر حفاظت ازعرصه‌های منابع طبیعی یک ضرورت است.

خزائی با بیان اینکه آبخیزداری سازنده‌ترین راهکار مقابله با خشکسالی است خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و هدایت آب‌های سطحی علاوه بر کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌های فصلی در تقویت منابع آبی و بهبود تولیدات کشاورزی ورونق کسب وکار نقش موثری دارد.

 خزائی تصریح کرد: طرح‌های منابع طبیعی زیر ساختی است واعتبارات خوبی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری شهرستان تخصیص داده شده وطی سه سال گذشته به اندازه ۱۰ سال در اجرای طرح‌های منابع طبیعی وآبخیزداری کار شده است.

 مدیر کل منابع طبیعی استان با اشاره به اهمیت طرح‌های منابع طبیعی وابخیزداری در حفظ آب وخاک گفت: خوشبختانه سال گذشته ۲۰۰ هکتار جنگلکاری در شهرستان صورت گرفته وامسال نیز ۸۰ هکتار به وسعت جنگل‌های شهرستان اضافه خواهد شد.

 وی خواستارتعامل بیشتر شهرداری با منابع طبیعی در راستای احاله مدیریت پارک جنگلی شهرستان شد واظهار داشت: قطعا شهرداری با توان وظرفیت‌های خوبی که دارد می‌تواند با مدیریت پارک‌های جنگلی شهرستان برای توسعه شهرستان تاثیر گذار باشد وما آمادگی خود را برای احاله مدیریت پارک جنگلی زائر این شهرستان داریم.

سعید کتابی فرماندار شهرستان اسدآباد نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان در زمینه‌های منابع طبیعی وگردشگری از اجرای طرح‌های جنگلکاری در شهرستان تقدیر کرد وگفت: منابع طبیعی یک سرمایه ملی است وبسیاری از توسعه‌های جامعه وابسته به منابع طبیعی است وما همواره از منابع طبیعی حمایت می‌کنیم.

 کتابی افزود: جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی میراث ماندگاریست که از نسل‌های گذشته به ما رسیده و همه باید در حفظ، نگهداری و انتقال آن به نسل‌های آینده مسئولیت داریم.

فرماندار اسدآباد ضمن بیان اینکه می‌بایست با کمک سایردستگاه‌های دیگر باید مسیر توسعه فضای سبز در شهرستان سرعت بیشتری پیدا کند افزود: طرح‌های سرمایه گذاری وابسته به منابع طبیعی است واجرای طرح‌های آبخیزداری که تاثیر بسزائی در حفظ منابع آبی دارد نیاز اصلی ما در شهرستان است.

وی ادامه داد: پایداری خاک وآب هر دو وابسته به اجرای آبخیزداری است وما خواستار توجه بیشتر و اجرای این قبیل طرح‌ها در شهرستان هستیم.

 فرماندار اسدآباد با اشاره به اهمیت منابع طبیعی گفت: سر سبزی محیط، رونق گردشگری واشتغالزائی از مباحث مهمی است که دراجرای طرح‌های منابع طبیعی وجود دارد واولویت ما در شهرستانه خواهد بود.

فرماندار اسدآباد در این دیدار عدالت در تخصیص اعتبارات را متناسب با جمعیت، موقعیت وظرفیت شهرستانی را خواستار شد.

در این نشست ضمن طرح مسائل و مشکلات پیش‌روی توسعه شهرستان درحوزه منابع طبیعی، راهکار‌های اجرایی در جهت تسریع امور مورد بحث وبررسی قرار گرفت
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار