عاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: بنیاد مسکن ساخت ۱۳۸ هزار واحد را در طرح مسکن ملی در شهرهای مختلف بر عهده گرفته که تاکنون ۶۷ هزار واحد زمین از سازمان ملی زمین به این بنیاد تحویل داده شده است.
کد خبر: ۹۲۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶ 31 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ جواد حق شناس در حاشیه بازدید از سایت های طرح اقدام ملی مسکن استان ایلام اظهار داشت: بر اساس برنامه راهبردی دولت در زمینه اجرای طرح اقدام ملی مسکن، از مجموع ۴۰۰ هزار واحد پیش بینی شده ، تعهد و سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۳۸ هزار واحد است.

وی افزود: تعهد بنیاد مسکن برای ساخت و تحویل این تعداد واحد ، بیشتر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و برخی شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با توافق وزارت راه و شهرسازی است.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: همچنین تاکنون کارها و امور فنی و مهندسی بیش از ۶۷ هزار واحد زمین دریافتی از سازمان ملی مسکن توسط کارشناسان و ناظران فنی این نهاد انجام شده است.

حق شناس تاکید کرد: از این تعداد واحد زمین دریافتی برای متقاضیان، ۴۴ هزار نفر از افراد ثبت نام شده واجد شرایط جهت افتتاح حساب به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی از افتتاح حساب ۳۷ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و اضافه کرد: این افراد سهم آورده ۴۰ میلیونی خود را واریز کرده اند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن اضافه کرد: تاکنون اقدامات اجرایی جانمایی ۲۶ هزار واحد انجام شده و کار احداث بیش از ۶ هزار واحد نیز آغاز شده است.

حق شناس با اشاره به برخی مشکلات و چالش‌های فراروی طرح اقدام ملی مسکن استان ایلام از جمله تامین زمین گفت: هماهنگی های لازم با مسئولان دستگاه های اجرایی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان، استانداری و شهرداری ایلام در این خصوص انجام شده تا بتوانیم تعداد ۸۰۰ واحد را در مکان های مورد نظر در سطح شهر ایلام بارگذاری کنیم.

وی تاکید کرد: مجموعه مدیریتی استان نیز در تلاش هستند تا از طریق الحاق زمین مابقی زمین مورد نیاز جهت احداث واحدهای طرح اقدام مسکن ملی در استان تهیه شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار