رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به افزایش هزار هکتاری کشت گندم در سال جاری گفت: امسال ۳۹۳ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیرکشت گندم رفته که از این میزان ۲۹۹ هزار هکتار آن به کشت گندم دیم و ۹۴ هزار هکتار دیگر به کشت گندم آبی اختصاص دارد.
کد خبر: ۹۲۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 04 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«نوربخش حاتمی»افزود: سال گذشته ۳۹۲ هزار هکتار گندم شامل ۳۰۱ هزار هکتار گندم دیم و ۹۱ هزار هکتار گندم آبی در استان کرمانشاه کشت شده بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اقبال بیشتر کشاورزان استان به کشت گندم آبی، گفت: امسال افزایش ۲ درصدی کشت گندم آبی را در استان شاهد بودیم.

حاتمی اشاره ای هم به پراکنش کشت گندم در کرمانشاه داشت و گفت: بیشترین کشت گندم در استان به شهرستان کرمانشاه اختصاص دارد، هرچند در همه شهرستان های استان کشت گندم داریم.

حاتمی سپس با اشاره به جایگاه قابل قبول استان کرمانشاه در تولید گندم به عنوان یک محصول راهبردی گفت: کرمانشاه سال زراعی گذشته با تولید بیش از ۸۷۰ هزار تن گندم، پنجمین استان تولید کننده گندم در کشور بود.

کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور

به گزارش ایرنا؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با تولید بیش از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار