رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پیش‌بینی تولید ۱۵۶ هزار تن نخود برای سال زراعی جاری در استان، گفت: طی سال زراعی جاری کشت ۱۸۱ هزار هکتار نخود در استان پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۹۲۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۴ 06 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،نوربخش حاتمی امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه برنامه کاهش کشت نخود بهاره یکی از سیاست‌های‌سازان جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: سال زراعی گذشته ۱۴۰هزار هکتار به کشت نخود بهاره استان اختصاص داشت که جهت انتقال کشت از بهاره به پاییزه و انتظاری این سطح کاهش خواهد یافت.

وی سطح زیر کشت نخود پاییزه در سال زراعی گذشته را ۴۱ هزار هکتار برشمرد که امسال با کشت نخود انتظاری این سطح به ۶۰ هزار هکتار خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال زراعی گذشته حدود ۱۵۰ هزار تن نخود در استان تولید شد، گفت: پیش‌بینی تولید ۱۵۶ هزار تن نخود برای سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در استان را داریم.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری کشت ۱۸۱ هزار هکتار نخود در استان پیش‌بینی شده که از این سطح ۶۰ هزار هکتار به کشت نخود پاییزه و انتظاری و ۱۲۱ هزار هکتار به نخود بهاره اختصاص خواهد یافت.

حاتمی هدف از توسعه کشت نخود پاییزه و انتظاری را استفاده از نزولات جوی در پاییز، افزایش تولید محصول، استفاده از ارقام اصلاح شده و مقاوم به بیماری، استفاده و بهره‌گیری از دستگاه‌های برداشت و کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمد کشاورزان برشمرد.

وی بیشترین سطح زیر کشت نخود را مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه، سنقر، اسلام آبادغرب، دالاهو، روانسر، گیلان‌غرب و هرسین اعلام کرد.

حاتمی سپس به ارقام سازگار نخود در استان اشاره کرد و گفت: مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ارقام هاشم، آرمان، آزاد و عادل که جزء ارقام دانه‌ریز و بازارپسند هستند و ارقام دانه درشت از جمله منصور، سعید، آنا، نصرت و آتا را جهت کشت معرفی کرده است.

توزیع تجهیزات و ادوات مورد نیاز کشت نخود پاییزه، توزیع بذر مرغوب، ارائه تسهیلات کم بهره و یارانه دار طی سال‌های گذشته از جمله اقدامات سازمان در راستای توسعه کشت نخود بود که حاتمی به آن‌ها اشاره کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار